۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
۱۰ نکته که کارآفرینان باید درباره روانشناسی مصرف کننده بدانند
چگونه رضایت مشتری را جلب کنیم؟

۱۰ نکته که کارآفرینان باید درباره روانشناسی مصرف کننده بدانند

مهمترین رکن هر نوع کسب و کاری ارائه آن به مشتری و کسب رضایت او است. این را هر کار آفرینی می داند اما آنچه درباره آن بی توجهند جنبه های روانشناختی مصرف کننده در این باره است.

محمد رضا هادیلو؛ بازار: یک جمله معروف رایج در فضای کارآفرینی وجود دارد که "اگر می خواهید فروش خود را افزایش دهید، باید مخاطبان هدف خود را بشناسید"، اما بسیاری از شرکت ها این استراتژی را فقط به دانستن اطلاعات جمعیت شناختی، مانند سن، منطقه جغرافیایی و درآمد خانوار محدود می کنند.

رهبران باهوش می‌دانند که این اطلاعات کافی نیست و ایجاد یک پایگاه مشتری به درک روانشناسی نیاز دارد تا محرک‌های رفتارهای مشتری را درک کنند.

۱۰ چیزی که کارآفرینان باهوش باید درباره روانشناسی مصرف کننده بدانند را به نقل از سایت فست کمپانی  در ادامه می خوانیم :

۱- روی هدفتان متمرکز شوید:
مشتریان به توصیه‌های همتایان خود در رسانه‌های اجتماعی اعتماد دارند، بنابراین برندها می‌توانند از این مزیت استفاده کنند، از تأثیرگذارانی استفاده کنند که ممکن است تحت تأثیر نظرات آنها قرار بگیرند و بر اساس توصیه‌های آنها برای خرید تصمیم بگیرند.

۲- مشتریان تجربه ای می خواهند که ارزش صحبت کردن را داشته باشد:
مردم در مورد محصولات و خدماتی که دوست دارند صحبت می کنند و از آنجایی که شرکت ها تنها یک فرصت برای ایجاد یک تاثیر اولیه عالی دارند، برای یک کارآفرین مهم است که سعی کند مسائل را از دید مشتریان خود ببیند و تجربه ای به آنها ارائه دهد که ارزش صحبت کردن را دارد.

۳- مشتریان برندهای قابل اعتماد می خواهند:
مشتریان برندی را می خواهند که بتوانند برای رفع نیازهایشان به آن اعتماد کنند و لذا کارآفرینان باید نیازهای مشتریان را بشناسند و آنها را از طریق محصولات یا خدماتی که ارائه می دهند، برآورده کنند.

۴- مشتریان به راه حل ها پاسخ می دهند نه پیشنهادهای فروش:
کارآفرینان باهوش محصولات خود را برای نشان دادن مزایای محصول تبلیغ نمی کنند، بلکه برای ایجاد رابطه ای بلند مدت  زمانی را صرف گوش دادن به مشکلات مشتریان و بحث در مورد چگونگی حل مشکل آنها می کنند.

۵- باید به حرف مشتریان گوش کرد:
اکثر شرکت ها به اندازه کافی به هزینه تجربه بد مشتری فکر نمی کنند، یک شرکت می تواند کارهای خوب زیادی انجام دهد، اما فقط یک تجربه بد مشتری می تواند اعتماد و وفاداری مشتری را از بین ببرد.

تحقیقات نشان می‌دهد که مشتریان می‌خواهند کسب‌وکارها به حرف‌های آن‌ها گوش دهند و نیازهایشان را درک کنند، که این کلید ارائه یک تجربه رضایت‌بخش کاربر است.

۶- به شدت تحت تأثیر نظرات همتایان
هنگامی که مشتریان از محصولات یا خدمات یک شرکت خوشحال می شوند، بهترین تبلیغ برای آن شرکت می شوند، بنابراین ارائه بهترین تجربه کاربری به مشتریان بسیار مهم است، زیرا زمانی که آنها یک محصول یا خدمات را دوست دارند، به احتمال زیاد آن را به دوستان و خانواده مشتریان خود توصیه می کنند.

۷- اشتیاق برای حس های مثبت فراموش نشدنی
همه مردم احساساتی هستند، بنابراین برای برندها مهم است که با ارائه ارزش‌ها و ایده‌هایی که فراتر از مزایای محصولات و خدمات یک شرکت است، بر تجربیاتی تمرکز کنند که احساسات مثبت و فراموش‌نشدنی را برای مشتریان  پرورش می‌دهند.

برای برندها مهم است که آرزوها و اهداف مشتریان خود را کشف کنند تا بتوانند به آنها کمک کنند تا رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنند.

۸- اطلاعات مفید را پیدا کنید
مشتریان به دنبال محصولاتی هستند که برای آنها مفید باشد و ارزشی برای آنها فراهم کند، بنابراین برای کارآفرینان مهم است که تلاش کنند تا در مورد نیاز مشتریان تحقیق کنند و بتوانند وبلاگ های رقبا را دنبال کنند و برای درک نیازهای مشتری و راه حل های ارائه شده توسط رقبا برای آنها به مقالاتی نگاه کنند که نرخ مطالعه بالایی به دست آورده است.

۹- مشتریان می خواهند نسبت به خود احساس خوبی داشته باشند
هر شرکتی، صرف نظر از نوع صنعتی که در آن فعالیت می کند باید کاری انجام دهد تا موجب ایجاد حس خوب برای مشتری شود. به عنوان مثال، اگر محصول یک شرکت برای یک کسب و کار تجاری باشد، شرکت می تواند بر این تمرکز کند که چگونه مشتریان شرکت می توانند قوانین بازی در صنعت را از طریق محصولات خود تغییر دهند.

۱۰- مشتریان از شرکت هایی که خوب می شناسند خرید می کنند
سه مرحله برای سفر خریدار وجود دارد. آگاهی، تفکر و تصمیم گیری. بنابراین مردم نمی توانند از شرکتی که در وهله اول از وجود آن اطلاعی ندارند خرید کنند. به عبارت بهتر اگر شرکت در لیست آنها نباشد، آنها نمی توانند به نقطه تصمیم گیری برای خرید برسند.

آگاهی از برند مبنایی برای رسیدن مشتری به مرحله تصمیم گیری برای خرید است و بنابراین مهم است که کارآفرین ابتدا مخاطبان هدف خود را بشناسد و سپس به آنها کمک کند تا اطلاعاتی درباره شرکت خود بدانند.

کد خبر: ۱۲۴٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha