۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
بازار ۲.۸ میلیارد دلاری گوشت مرغ ارگانیک در ۲۰۲۰| رشد ۵ درصدی بازار هند
بیش بینی بازار ۱۱ میلیارد دلاری مرغ ارگانیک تا ۲۰۳۱

بازار ۲.۸ میلیارد دلاری گوشت مرغ ارگانیک در ۲۰۲۰| رشد ۵ درصدی بازار هند

در حالی که ارزش بازار جهانی گوشت مرغ ارگانیک تا اواخر سال جاری میلادی، حدود ۲.۸ میلیارد دلار بوده، پیش بینی میشود ارزش این بازار تا پایان سال ۲۰۳۱ از مرز ۱۱ میلیارد دلار عبور کند.

بازار؛ گروه کشاورزی: بر اساس گزارشات جهانی منتشر شده در سال ۲۰۲۰ ارزش بازار جهانی گوشت مرغ ارگانیک ۲.۵ میلیارد دلار بوده و پیش بینی شده است تقاضا برای گوشت مرغ ارگانیک در یک بازه زمانی ۱۰ ساله یعنی از ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ سالانه رشدی بالغ بر ۱۴ درصد داشته باشد.

ارزش بازار مرغ ارگانیک تا اواخر سال جاری میلادی ۲.۸ میلیارد دلار بوده است
از سوی دیگر این گزارشات می گوید: در حالی که ارزش بازار مرغ ارگانیک تا اواخر سال ۲۰۲۱  به میزان ۲.۸ میلیارد دلار بوده، پیش بینی می شود ارزش این بازار تا پایان ۲۰۳۱ به بیش از ۱۱ میلیارد دلار برسد.

در حقیقت به گفته کارشناسان، با افزایش آگاهی مصرف کنندگان جهانی در خصوص مباحث بهداشتی و سلامت محصولات، شاهد افزایش تقاضا برای گوشت مرغ ارگانیک هستیم. به طوری که  بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، حیوانات منبع بیش از ۷۵ درصد از بیماری های عفونی نوظهور هستند. چرا که حیوانات غالبا در شرایط کثیف و مملو از مدفوع کنار هم جمع می شوند و روی زمین های کشتار آغشته به خون و سایر مایعات بدن قصابی می شوند که این امر خود بستری برای رشد ویروس ها ایجاد می کنند. به همین دلیل مصرف کنندگان نیز به طور خاص پس از همه گیری COVID-۱۹ به سمت منابع پروتئینی گیاهی و همچنین ارگانیک سوق پیدا کرده اند و رونق بازار این محصولات را رقم زده اند.

پیش بینی می شود در بازه ده ساله ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ بازار مرغ تازه ارگانیک ۵ تا ۷ درصد بیشتر از بازار مرغ معمولی رشد کند

۹۳.۵ درصد بازار جهانی طیور به مرغ گوشتی اختصاص دارد
گزارشات همچنین حاکی از این است که: بخش مرغ گوشتی بیش از ۹۳.۵ درصد از بازار جهانی طیور را به خود اختصاص داده است و بخش مرغ ارگانیک مابقی را تشکیل می دهد.

 با این وجود کارشناسان می گوید: این نسبت ها طی ده سال آینده تغییر خواهد کرد. به طوری که آگاهی مصرف کنندگان نسبتا به فعالیت صنعت طیور به تدریج در بازار جهانی طیور غوغایی ایجاد می کند و انتظار می رود که بازار مرغ تازه ارگانیک با نرخ ۵ تا ۷ درصد بیشتر از بازار مرغ معمولی در دوره پیش بینی شده یعنی از ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ رشد کند.

پیش بینی رشد ۵ درصدی بازار مرغ ارگانیک هند تا پایان ۲۰۳۱
از آنجایی که مصرف مرغ ارگانیک در سراسر جهان به سرعت در حال رشد است، تولیدکنندگان مرغ ارگانیک حتی در اقتصادهای نوظهور نیز با تولید بیشتر مرغ ارگانیک فرصت بهتری خواهند داشت تا با ارائه محصول ارگانیک سهم بیشتری از بازار جهانی این محصول را از آنِ خود کنند.  به طوری که داده های منتشر شده همچنین نشان می دهد:  افزایش مصرف گوشت در بازارهای نوظهور مانند «هند» به تولید کننده این امکان را داده تا مرغ ارگانیک بیشتری را در مناطق خاص تولید کند. بر این اساس پیش بینی شده بازار مرغ ارگانیک در کشور هند در مدت نامبرده سالانه به طور متوسط ۵ درصد رشد نشان دهد.

کد خبر: ۱۲۴٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha