۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
افتتاح ۵۰ کیلومتر بزرگراه با سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیارد تومانی
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل خبر داد:

افتتاح ۵۰ کیلومتر بزرگراه با سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیارد تومانی

اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: تا دو ماه آینده ۵۰ کیلومتر بزرگراه در مناطق مختلف استان با سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیارد تومانی به بهره‌برداری می‌رسد.

 محبوب حیدری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ما سختی‌های کار راهداران را به خوبی حس می‌کنیم چرا که در گرما و سرما راهداران پرتلاش سعی می‌کنند تا با ارائه خدمات بهترین شرایط سفر را برای هموطنان و رانندگان فراهم کنند.

وی با گرامیداشت هفته حمل و نقل و فرا رسیدن روز راهداری تصریح کرد: اگر یک کیلومتر راه احداثی اداره کل راه و شهرسازی با تأخیر افتتاح شود، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد اما با تأخیر در نصب علایم، گاردریل و حتی بهسازی و روکش آسفالت راه‌ها امکان بروز حوادث ناگوار دور از ذهن نخواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: در مقابل این زحمات در مجموعه وزارت راه و شهرسازی تاکنون فیش‌های نجومی بیرون نیامده و همکاران ما به رغم سعی و تلاش جدی در انجام وظایفی که بر عهده آنهااست با حداقل حقوق در سنگر خدمت حاضر هستند.

بیش از ۹۵ درصد راه‌های شریانی استان اردبیل از اعتبار ملی بهره‌مند هستند
حیدری به تلاش راهداران در لکه‌گیری، روکش آسفالت و همچنین برف‌روبی در زمستان و انجام عملیات سخت راهداری در این ایام اشاره کرد و افزود: یکی از رویکردهای اداره کل راه و شهرسازی استان در سال‌های اخیر توسعه بزرگراه‌ها بوده که ما سعی کردیم در همه محورهای مواصلاتی استان این فرآیند را با انجام مطالعات و تکمیل فرآیند صدور ماده ۲۳ در دستور کار قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بیش از ۹۵ درصد راه‌های شریانی استان اردبیل در حال حاضر از اعتبار ملی بهره‌مند هستند که نمونه آن محور اردبیل – سرچم، اردبیل – آستارا، اردبیل – سراب، اردبیل – مشگین‌شهر، مشگین‌شهر به پارس‌آباد، رضی – امیرکندی به گرمی – بیله‌سوار و محور شریانی کلور – درام است.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل اضافه کرد: ۱۲ هزار میلیارد تومان برای سر و سامان دادن به راه‌های استان اردبیل و ارتقا وضعیت آنها نیاز داریم که از این میزان بخشی از منابع از طریق ردیف‌های ملی در طول سال تأمین می شود.

وی نیاز استان را به ۷۵۰ کیلومتر بزرگراه یادآور شد و بیان کرد: ۳۰۰ کیلومتر احداث بزرگراه در دست اقدام است که برای تکمیل آن به ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز داریم.

حیدری ادامه داد: ۵۰ کیلومتر احداث بزرگراه در مناطق مختلف استان آماده افتتاح شده که با تخصیص اولین منابع اعتباری تا ۲ ماه آینده شاهد بهره‌برداری از این بزرگراه‌ها خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل هزینه صرف شده برای احداث ۵۰ کیلومتر بزرگراه را ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار اعلام کرد و گفت: در تلاش هستیم تا هر چه سریعتر این پروژه‌ها را به زیر بار ترافیک ببریم.

آذرماه آخرین مهلت ثبت‌نام برای طرح جهش تولید مسکن
حیدری فعالیت‌های اداره کل راه و شهرسازی را در حوزه مسکن و تعهد احداث ۸۰ هزار واحد مسکن در طرح جهش تولید یادآور شد و اظهار کرد: برای شهر اردبیل پرداخت تسهیلات مسکن تا ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرستان‌ها ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

وی از تأمین زمین برای احداث ۲۰ هزار واحد مسکن در استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: با قطعی شدن آمار نهایی واجدین شرایط در این طرح ما از طریق توافق و یا الحاق سعی خواهیم کرد تا زمین مورد نیاز را تأمین کنیم.

حیدری آخرین مهلت ثبت‌نام برای طرح جهش تولید مسکن را آخر آذرماه بیان کرد و گفت: وزارت در هفته اول دی ماه با پالایش نهایی واجدین شرایط اسامی آنها را اعلام خواهد کرد تا ما بتوانیم تولید مسکن را با آورده آنها آغاز کنیم.

وی در مورد طرح قبلی اقدام ملی مسکن نیز افزود: در قالب این طرح ۵ هزار واحد مسکن در حال احداث است که یک‌هزار واحد توسط ستاد اجرایی امام در مرحله نازک‌کاری و فنداسیون، یک‌هزار واحد به همت تعاونی ها و مابقی نیز به شکل پیمانکاری در سطح استان در مرحله اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل در پایان خاطر نشان کرد: با ادغام طرح اقدام ملی مسکن در قالب طرح مصوب مجلس به عنوان جهش تولید امیدواریم متقاضیان مسکن در استان از تسهیلات مناسب و زمین رایگان در بهره‌مندی از سرپناهی مناسب بهره‌مند شوند.

کد خبر: ۱۲۴٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha