۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
تولیدات حصیربافی آبادان نیازمند برندسازی است| صنعت حصیر نیازمند حمایت مسئولان
یک کارآفرین صنعت حصیربافی:

تولیدات حصیربافی آبادان نیازمند برندسازی است| صنعت حصیر نیازمند حمایت مسئولان

آبادان- صدیق زاده، یک کارآفرین صنعت حصیربافی بر ضرورت برندسازی اصولی تولیدات حصیربافی آبادان تاکید کرد و گفت: این صنعت نیازمند حمایت مسئولان است.

خدیجه صدیق زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از مشکلات حصیربافی در آبادان کمبود «استادکار» است؛ برای اینکه بتوانم ایده‌های خود را عملی کنم نیاز دارم مجموعه‌ای بافنده ماهر داشته باشم تا طرح و مدل‌های هر منطقه را با برگ درخت خرما در آبادان تولید کنند.

وی افزود: در حوزه صنایع دستی وقتی نام هر منطقه عنوان می‌شود مخاطب صنایع دستی همان منطقه در ذهنش تداعی می‌شود و در آبادان جایگاه صنعت حصیربافی ویژه است و باید این سنن قدیمی حفظ شود ولی اکنون فضایی برای تولید و آموزش ندارم.

این کارآفرین صنعت حصیربافی ادامه داد: مواد اولیه حصیربافی درخت نخل است که اکنون به اندازه کافی وجود دارد البته برای برخی کارهای خاص لازم است از نخیلات شهرستان‌هایی مانند بوشهر و اطراف آن استفاده شود.

صدیق زاده با اشاره به تشکیل انجمن حصیربافی، عنوان کرد: در حال حاضر کمیسیون امور بانوان فرمانداری ویژه و اتاق بازرگانی آبادان از تولیدکنندگان حصیر برای تشکیل انجمن حصیربافی دعوت کردند.

وی تاکید کرد: سال‌ها است که تولید حصیربافی را به صورت تخصصی دنبال می‌کنم و می‌خواهم برند خودم را ثبت کنم ولی برای برندسازی اصولی محصول حصیر این منطقه نیاز به برگزاری دوره‌های آموزشی داریم.

این کارآفرین صنعت حصیربافی در پایان خواستار حمایت مسئولان از تولیدات محصولات حصیر منطقه شد.

کد خبر: ۱۲۴٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha