۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
افزایش مهاجرت خارجی‌ها برای خرید زمین در کنار سواحل دریای خزر
نماینده مردم گیلان به بازار خبر داد

افزایش مهاجرت خارجی‌ها برای خرید زمین در کنار سواحل دریای خزر

دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: شاهد خرید زمین‌های مناطقی همچون حواشی کنار دریای خزر به دست برخی از خارجی‌ها هستیم که عمدتا از کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند.

سید کاظم دلخوش در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به برخی از مهاجرت‌های اخیر به خطه شمال کشور اظهار داشت: دولت باید به نحوی در مورد جغرافیایی ایران کار کند که مهاجرت‌ها در آینده تشدید نشود البته در حال حاضر این مهاجرت ها قوت گرفته است.

وی با اشاره به آثاز زیان بار برخی از مهاجرت های صورت گرفته بیان داشت: این مهاجرت ها می تواند یک منطقه را خالی از سکنه کرده و مشکلات زیادی را ایجاد کند.

دلخوش با اشاره به مشکلات کمبود آب در برخی مناطق کشور اظهارداشت: متاسفانه وقتی برخی از مناطق و یا استان‌های مهاجرپذیر نتوانند خدمات دهند آن جا خالی از سکنه خواهند شد و این مسئله تعادل جمعیتی را به هم میزند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ایران تا سال  ۲۰۲۵ و طبق بررسی های صورت گرفته، خشک‌ترین کشور دنیا خواهد شد، بیان داشت: به همین دلیل باید از هم اکنون در برخی موارد پیشگیری لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به برخی از مهاجرت‌های خارجی به کشور اظهار داشت: البته ما در کنار این موضوع شاهد خرید زمین های مناطقی همچون حواشی کنار دریای خزر به دست برخی از خارجی‌ها هستیم که عمدتا از کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند، این خارجی‌ها اکثراً برای خرید زمین به این مناطق رجوع می‌کنند و این امر می‌تواند به یک مصیبتی در آینده تبدیل شود.

نماینده مردم صومعه سرا با بیان اینکه اینگونه مهاجرت ها به کشور روز به روز درحال افزایش است، بیان داشت: باید از این موارد جلوگیری شود لذا یا باید قانونی در رابطه با منع استفاده از این زمین‌ها توسط دیگران نوشته شود و یا اینکه باید کار دیگری کرد.

این نماینده مجلس بیان داشت: این مسائل به نوعی تهدیداتی را هم به همراه دارد و تعادل جمعیتی را به هم می‌زند.

کد خبر: ۱۲۴٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha