۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
انتقاد از گرانی برنج| هزینه تمام شده برنج‌کاران داخلی کاهش داده شود
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

انتقاد از گرانی برنج| هزینه تمام شده برنج‌کاران داخلی کاهش داده شود

باید در شرایط فعلی با توجه به افزایش قیمت شدید برنج اجازه واردات این محصول با ارز دولتی داده شود و بر واردات و نحوه توزیع آن توسط شرکت‌های وارد کننده نظارت جدی صورت بگیرد تا بازار به نقطعه تعادل برسد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلال محمودزاده عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص افزایش قیمت برنج در بازار، گفت: بخشی از افزایش قیمت برنج به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده برای کشاورزان داخلی است، درحال حاضر کشاورزان نمی‌توانند ماشین آلات و نهاده‌های مورد نیاز خود را با نرخ دولتی دریافت کنند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هزینه تامین سموم مورد نیاز کشت برنج در مقایسه با سال گذشته رشد چندبرابری داشته است، ادامه داد: باید قیمت تمام شده محصولات کشاورزی از جمله برنج با تامین نهاده‌ها از جمله سم، کود و بذر و ماشین آلات مورد نیاز کاهش داده شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقداماتی که باید در راستای کاهش قیمت برنج در سال جاری، گفت: باید در شرایط فعلی با توجه به افزایش قیمت شدید برنج اجازه واردات این محصول با ارز دولتی داده شود و بر واردات و نحوه توزیع آن توسط شرکت‌های وارد کننده نظارت جدی صورت بگیرد تا بازار به نقطه تعادل برسد.

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه داده شود تا دلالان و سودجویان برنج‌های وارداتی با ارز دولتی را وارد بازار سیاه کنند، افزود: در دوران انتقال وظیفه نظارت بر بازار از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی هستیم و این موضوع یکی از دلایل وجود مشکل در حوزه نظارت بر بازار است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه واردات برنج انجام شده اما نیاز بازار را تامین نکرده است و باید در مقطع فعلی مجوز واردات با ارز دولتی نیز صادر شود، عنوان کرد: در کنار واردات باید مشکلات کشاورزان داخلی را حل کنیم تا بتواند با سود منطقی محصول خود را به فروش برساند در غیر اینصورت برای تامین برنج سال آینده نیز دچار مشکل می‌شویم.

کد خبر: ۱۲۴٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha