۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
تولید روزانه بیش از ۲ هزار تن گاز مایع در واحد ال.پی.جی پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی
مدیر پالایشگاه دهم پارس جنوبی خبر داد:

تولید روزانه بیش از ۲ هزار تن گاز مایع در واحد ال.پی.جی پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی

بوشهر- رفیعی مدیر فاز ۱۹ پارس جنوبی از تولید روزانه ۲ هزار و ۴۰۰ تن گاز مایع در واحد ال.پی.جی پالایشگاه دهم پارس جنوبی خبر داد.

سهیل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: فاز ۱۹ پارس جنوبی و پالایشگاه دهم مجتمع گازی پارس جنوبی به عنوان ایرانی‌ترین فاز در پارس جنوبی شناخته می‌شود و بخش عظیمی از این فاز توسط متخصصان داخلی اجرا و تکمیل شده است.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ به نام سال " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" نامگذاری شده و حجم و کیفیت تولیدات این پالایشگاه در سال جاری نسبت به سنوات قبل رشد محسوسی داشته است.

مدیر فاز ۱۹ پارس جنوبی خاطر نشان کرد: گاز مایع و ال.پی.جی در پالایشگاه دهم با ابتکارات و خلاقیت‌های نوآورانه متخصصان داخلی، با بهترین کیفیت و بر طبق استانداردهای جهانی، تولید و به بازار مصرف ارسال شده است.

رفیعی تصریح کرد: در خروجی واحدهای مرکپتان‌زدایی در پالایشگاه دهم، اقدامات ارزشمندی در راستای بهبود کیفیت گاز مایع انجام شد و اکنون روزانه بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ تن گاز مایع در واحد ال.پی.جی در این مجتمع تولید می‌شود.

وی یادآور شد: تولید روزانه بیش از ۵۰ میلیون متر مکعب استاندارد گاز در این پالایشگاه و تولید روزانه ۲ هزار تن پروپان از تولیدات مهم پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی است.

مدیر فاز ۱۹ پارس جنوبی از تولید ۱۸.۵ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه دهم پارس جنوبی خبر داد و ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه میعانات گازی در فاز ۱۹ پارس جنوبی تولید و صادر شده است.

وی افزود: تولید روزانه ۳۵۰ تن‌گوگرد نیز از دیگر تولیدات مهم پالایشگاه دهم پارس جنوبی است.

رفیعی گفت: ارتقای سطح کیفی تولیدات از اولویت‌های این پالایشگاه در سال جاری به شمار می‌رود و با تلاش جمعی به نتایج خوبی در این زمینه رسیده‌ایم که امیدواریم تداوم داشته باشد.

کد خبر: ۱۲۴٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha