۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
صدور قبض ۴۰۰ میلیون تومانی گاز برای برخی صنایع مازندران
رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران مطرح کرد؛

صدور قبض ۴۰۰ میلیون تومانی گاز برای برخی صنایع مازندران

ساری- گیوه چی، رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی تعرفه گاز گفت: شاهد صدور قبض ۴۰۰ میلیون تومانی برای برخی صنایع هستیم.

محمد مهدی گیوه چی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی تعرفه گاز واحدهای صنعتی اظهار داشت: تعرفه گاز از اردیبهشت ماه امسال به صورت ناگهانی افزایش یافت و همچنان روند صعودی دارد.

وی با اظهار اینکه طبق بند ت تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۰ با افزایش ۳۰۰ درصدی تعرفه گاز صنایع گاز مواجه شدیم، گفت: قرار شد قیمت گاز برمبنای صنایع پتروشیمی محاسبه شود و انجمن های مختلف در حال پیگیری هستند تا این تعرفه اصلاح شود.

گیوه چی یادآور شد: انجمن های مختلف نامه ای را برای اصلاح تعرفه گاز صنایع به مجلس ارائه دادند و خواهان اصلاح آن هستیم.

رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران با بیان اینکه تعرفه گاز در صنایع مختلف متفاوت است، گفت: در صنایع روغن ماهانه ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان قبض گاز صادر می شد که اکنون به مرز ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی یادآور شد: در برخی صنایع نیز قبض گاز تا ۴۰۰ میلیون نیز رسیده است و این درحالی که تفاوت در هزینه های جاری، واحدهای تولیدی را با چالش روبرو می کند.

گیوه چی ادامه داد: با توجه به افزایش تعرفه، هزینه های سنگینی به واحدهای تولیدی اعمال شده و برخی از واحدهای تولیدی دچار چالش شده اند.

کد خبر: ۱۲۴٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha