۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
احتمال بارش برف و سرمازدگی محصولات باغی در استان مرکزی
کارشناس هواشناسی کشاورزی مرکزی خبر داد؛

احتمال بارش برف و سرمازدگی محصولات باغی در استان مرکزی

اراک - کارشناس هواشناسی کشاورزی مرکزی از احتمال بارش برف و سرمازدگی محصولات باغی طی هفته آینده در مناطقی از استان خبر داد.

محمد امیرآبادی فراهانی، درگفتگو با خبرنگار بازار، از احتمال بارش برف و سرمازدگی محصولات باغی از هفته آینده در مناطقی از استان مرکزی خبر داد و در خصوص وضعیت جوی استان در روزهای آینده اظهار داشت: با خروج سامانه ضعیف بارشی که چند روزی است سبب وزش باد نسبتا شدید در استان شده طی فردا و روز دوشنبه شاهد اتمام وزش باد و جوی آرام و پایدار به همراه افزایش محسوس دمای هوا در سراسر شهرستان های استان خواهیم بود.

وی افزود: از اواخر روز دوشنبه با ورود تدریجی سامانه بارشی به استان، بارش های رگباری به همراه رعدوبرق و بارش تگرگ از سمت شهرستان های شمالی و غربی استان شروع خواهد شد.

امیر آبادی فراهانی با اشاره به اینکه در روز سه شنبه بارش ها کل استان را فراخواهد گرفت عنوان داشت: این شرایط طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه نیز تداوم یافته و در ساعاتی شاهد بارشهای شدید رگباری به همراه رعدو برق و بارش تگرگ در بیشتر مناطق استان خواهیم بود که شدت رگبارها در برخی از مناطق مستعد می تواند سبب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن موقت مسیل ها و رودخانه ها شود.

کاهش محسوس دما و لزوم هوشیاری و آمادگی کامل باغداران/ توصیه به کشاورزان

کارشناس هواشناسی کشاورزی استان مرکزی بیان داشت: طی اوایل هفته ی آینده احتمال بارش برف و سرمازدگی محصولات باغی در مناطقی همچون خرقان، رازقان، غرق آباد، نوبران، تفرش، کمیجان، خنجین، تلخاب، بخشهایی از خنداب و شازند بسیار بالا خواهد بود که هوشیاری و آمادگی کامل باغداران مناطق ذکر شده ی استان را می طلبد.

امیرآبادی فراهانی گفت: با توجه به پیش بینی جوی اعلام شده، از روز جمعه ۱۵ فروردین تا روز دوشنبه ۱۸ فروردین به کشاورزان استان مرکزی توصیه کرد، وجین علف های هرز پهن برگ و باریک برگ در  مزارع را در دستور کار قرار دهند.

وی بر سمپاشی باغات و مزارع در ساعات آرام و بدون وزش باد خصوصا ساعات ابتدایی صبح تاکید کرد و اظهار داشت: پخش کود سرک(۲٠-۲٠-۲٠) در زمین های زراعی بخصوص طی روز دوشنبه قبل از شروع بارشها، به کارگیری تمام روشهای مبارزه ای برای کنترل سرخرطومی برگ یونجه در تمامی نقاط استان و کنترل شته مومی کلزا بصورت کانون کوبی مورد توصیه است.

کد خبر: ۱۲٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha