۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
رشد درآمدهای مالیاتی دولت در صورت ارتقای تولید محقق می‌شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

رشد درآمدهای مالیاتی دولت در صورت ارتقای تولید محقق می‌شود

سمنان- کارشناس اقتصادی با بیان اینکه برخی منابع اعلام کرده‌اند که درآمدهای مالیاتی در سال آینده ۷۰ درصد رشد دارد، گفت: رشد درآمدهای مالیاتی دولت در صورت ارتقای تولید محقق می‌شود.

منصور کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره بودجه سال آتی و بایدها و نبایدهای مقوله مالیات و تولید، با بیان اینکه رشد درآمدهای مالیاتی دولت در صورت ارتقای تولید محقق می‌شود، ابراز داشت: برخی منابع اعلام کرده‌اند که درآمدهای مالیاتی در سال آینده ۷۰ درصد رشد دارد که در این صورت می‌توانیم شاهد کاهش مشکلات دولت باشیم.

وی با بیان اینکه مالیات در واقع دو سر دارد که یکی دهنده و دوم گیرنده است، افزود: کسی می‌تواند مالیات خوبی را بدهد که بتواند درآمد خوبی داشته باشد لذا در صورتی دولت در زمینه مالیات موفق خواهد بود که بتواند از تولید حمایت نیز کند.

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تولیدی که درگیر و دار مشکل است نمی‌تواند مالیات دهد، گفت: اگر در شرایط امروز به مالیات روی بیاوریم و بر تولید فشار بیاوریم، نتایج برعکس خواهد داشت و تولید به مشکل نیز می‌خورد.

کسی می‌تواند مالیات خوبی را بدهد که بتواند درآمد خوبی داشته باشد لذا در صورتی دولت در زمینه مالیات موفق خواهد بود که بتواند از تولید حمایت نیز کند

کاظمی با بیان اینکه مالیات خودش یک نوع مانع تولید محسوب می‌شود وقتی که تولید درگیر و دار مشکلات باشد، گفت: دولت وقتی می‌تواند بر روی درآمدهای دولتی حساب کند که بتواند تولید را ارتقا ببخشد در نتیجه باید ابتدا به رونق تولید بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه در مجموع افزایش درآمدهای مالیاتی دولت سبب می‌شود که بالاخره دولت بخشی از مشکلات خود را کاهش یافته ببیند، گفت: به نظر می‌رسد بخش اعظمی از افزایش درآمدهای دولت از مالیات، به مردم بازگردد در واقع به قشر متمولی که خودرو و خانه‌های میلیاردی دارند و نه دولت که این می‌تواند نکته مثبتی باشد.

این کارشناس بیان کرد: کاش دولت حالا که به مالیات میلیاردرها چشم دوخته، به اصلاح قانون یارانه سوخت و گاز و آب و … نیز بپردازد چرا که امروز تمام پولدارها از یارانه سوخت استفاده می‌کنند و فقرا از آن بی بهره هستند در حالی که باید برعکس باشد.

کاظمی گفت: کسی که سه خودرو دارد ماهانه ۵۰۰ لیتر بنزین می‌سوزاند در واقع برای هر لیتر ۱,۵۰۰ تومان پول از دولت می‌گیرد در واقع ماهانه ۷۵۰ هزار تومان پول از جیب دولت برمی‌دارد در حالی که این رقم برای فقرا صفر است لذا امیدواریم دولت به این رویه نیز پایان دهد یا سوبسید بنزین را برای ماشین دارها بردارد و یا برای همه مردم سهمیه سوخت در نظر بگیرد آن هم با کد ملی نه بر حسب خودرو.

مالیات خودش یک نوع مانع تولید محسوب می‌شود وقتی که تولید درگیر و دار مشکلات باشد

وی با بیان اینکه موضوع دوم این است که امیدواریم دولت برای خانه‌های خالی نیز کاری کند، گفت: به نظر نمی‌رسد که مالیات بستن به تنهایی راه حلی برای پر کردن خانه‌های خالی باید چرا که قولنامه‌های صوری، اجاره خط‌های ساختگی، راه‌های دور زدن قانون و … بسیار هستند و نمی‌توان چندان به آن امیدوار بود.

این کارشناس از سوی دیگر ۸۰ درصد خانه‌های خالی و طلا و سهام عمده بورس و … در دست شرکت‌های حقوقی است نه مردم؛ در نتیجه مگر می‌توان از این شرکت‌ها که هرکدامشان غولی در مافیا شده‌اند، پول گرفت اگر هم دولت موفق شود مالیاتی بگیرد برای این نوع شرکت‌ها مانند یک سکه در یک کیسه هزاران سکه‌ای است که به راحتی می‌پردازند و بازهم خانه‌ها را خالی نگه می‌دارند.

کد خبر: ۱۲۴٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha