۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۶
مردم ایلام همچنان در انتظار نان باکیفیت| افزایش قیمت‌ها باعث رشد کیفیت نشد
بازار گزارش می‌دهد؛

مردم ایلام همچنان در انتظار نان باکیفیت| افزایش قیمت‌ها باعث رشد کیفیت نشد

ایلام- قیمت نان در استان ایلام در حالی حدود یک ماهی است افزایش پیدا کرده ولی همچنان نان‌های عرضه شده در نانوایی‌های استان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند.

بازار؛ گروه استان‌ها: به یقین نان یکی از بزرگترین موهبت‌ها و برکاتی است که خداوند به بندگان خود عطا کرده است اما آنچه به عنوان مهمترین عامل در به ثمرنشاندن این همه تلاش و تدبیر الهی مطرح است همان دقت و ظرافتی است که بشر در تهیه به خصوص تهیه نان به کار می‌برد و با بهره برداری از اندیشه‌های ناب و ابتکارات گرانقدر و با به بکارگیری پیشرفته‌ترین تجهیزات و فناوری بر جلوه‌های ویژه این نعمت می‌افزاید.

متاسفانه در سال‌های اخیر مردم مناطق مختلف استان ایلام از کیفیت نان در نانوایی‌های استان رضایت دارند، ماه گذشته بود که گرانی نان در استان کلید خورد و شرط اصلی این گرانی افزایش کیفیت نان در نانوایی‌ها عنوان شد، با این حال به رغم افزایش قیمت نان کیفیت نان‌ها همچنان پایین است.

نمی‌دانیم مشکل از آرد یا نانوایی است
یکی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: نان‌های پخت شده در نانوایی‌های استان با توجه به افزایش قیمت از کیفیت خوبی برخوردار نیست، حداقل با توجه به افزایش قیمت‌ها باید کیفیت بهتر شود.

فاطمه جمالی افزود: برخی از نانوایی‌ها در اعتراض شهروندان می‌گویند کیفیت آرد خوب نیست، ما نمی‌دانیم مشکل از آرد یا نانوایی است که این چنین نان بی کیفیت است.

وی تصریح کرد: مسئولان و نهادهای نظارتی متاسفانه به این قضیه ورود نکرده‌اند.

کیفیت شرط اصلی افزایش قیمت نان در ایلام
معاون بازرسی سازمان صمت ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: موضوع نان به عنوان مایحتاج عمومی مردم همیشه در بحث نظارت‌ها به عنوان اولویت سازمان صمت استان بوده است.

افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان در استان تصویب و شرط اصلی این افزایش قیمت، افزایش کیفیت نان اعلام شده است

عزت الله عبدخانی با اشاره به اینکه افزایش قیمت نان در استان ایلام در کارگروه تنظیم بازار و همچنین کارگروه آرد و نان استان تایید و ابلاغ شده است، افزود: استان ایلام آخرین استانی است که افزایش قیمت نان در آن ابلاغ شده است.

وی افزود: استان ایلام از سال ۹۸ به بعد به رغم اینکه شاخص‌های تولید نان افزایش پیدا کرد، قیمت نان افزایش پیدا نکرده بود. به همین دلیل خواسته خبازان نانوایی‌ها این بود قیمت نان در استان اصلاح شود.

مردم ایلام همچنان در انتظار نان باکیفیت| افزایش قیمت‌ها باعث رشد کیفیت نشد

معاون بازرسی سازمان صمت ایلام بیان کرد: افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان در استان تصویب و شرط اصلی این افزایش قیمت، افزایش کیفیت نان اعلام شده است.

تشکیل ۳۳۱ پرونده تخلف در سطح نانوایی‌های ایلام
وی ادامه داد بازرسی سازمان صمت استان برای نظارت بر افزایش کیفیت و قیمت نان در نانوایی‌های استان در هشت ماهه اول سال سه هزار و ۸۷۴ بازرسی از نانوایی‌های استان داشته که این تعداد بازرسی منجر به تشکیل ۳۳۱ پرونده تخلف شده است.

بازرسی سازمان صمت استان اتحادیه نانوایی‌های استان را ملزم کرده که دستگاه‌های نانوایی‌ها به روز شوند و بتوانند نان باکیفیتی را دست مردم دهند

عبدخانی با اشاره به مسئله کیفیت آرد در استان، گفت: در مدت زمان نگهداری آرد در مکان‌های عرضه و تقاضا بعضی اوقات این مسئله باعث بی کیفیتی آرد می‌شود.

معاون بازرسی سازمان صمت ایلام گفت: بخشی دیگر از علل بی کیفتی نان در استان که از همه مهمتر است، بحث دستگاه‌های خود خبازی است، متاسفانه تعدادی زیادی از دستگاه‌ها مستهلک هستند.

وی گفت: بازرسی سازمان صمت استان اتحادیه نانوایی‌های استان را ملزم کرده که دستگاه‌های نانوایی‌ها به روز شوند و بتوانند نان باکیفیتی را دست مردم دهند.

مردم ایلام همچنان در انتظار نان باکیفیت| افزایش قیمت‌ها باعث رشد کیفیت نشد

وی ادامه داد: در کل استان ۷۳۵ واحد خبازی وجود دارد که از آرد یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای استفاده می‌کنند.

افزایش قیمت نان باید با بهبود کیفیت همراه باشد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام نیز هفته گذشته با اشاره به مصوبه افزایش قیمت نان گفت: این افزایش قیمت باید همراه با بهبود کیفیت باشد تا رضایت مصرف کنندگان را به همراه داشته باشد.

جهانگیر رستمزاد با نارضایتی از کیفیت و کاهش وزن چانه نان در برخی نانوایی‌ها اظهار داشت: در صورتی که نانوایی‌ها نسبت به افزایش کیفیت و اصلاح وزن چانه‌ها اقدام نکنند، قیمت دوباره به روال سابق باز می‌گردد.

وی افزود: گشت و سرکشی از نانوایی‌ها باید روزانه و به صورت مرتب انجام گیرد و اگر نانوایی تخلف داشت، حتماً کسر سهمیه آرد اعمال شود.

با توجه به مصرف روزانه مردم از نان و وجود مشکلات اقتصادی نیاز است مسئولان راهکاری جدی برای افزایش کیفیت نان در استان اتخاذ کنند.

کد خبر: ۱۲۴٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha