۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
توسعه حمل ونقل هوایی با ایجاد فرودگاه های کوچک امکان پذیر است
کارشناس صنایع هوایی و فضایی:

توسعه حمل ونقل هوایی با ایجاد فرودگاه های کوچک امکان پذیر است

آخوندی، کارشناس صنایع هوایی و فضایی گفت: با حضور شرکت های خصوصی و ایجاد فرودگاه های کوچک می توان ناوگان حمل و نقل هوایی را توسعه داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، رضا آخوندی کارشناس صنایع هوائی و فضائی در گفتگو با ستاد خبری پنجمین نمایشگاه حمل و نقل گفت: یکی از راه های توسعه حمل ونقل هوایی ایجاد فرودگاه کوچک درشهرستان ها به شمار می رود. ما در شهرستان ها فرودگاه های کوچک نداریم و اگر فرودگاه های کوچک تاسیس شود،   هواپیماهای زیر۲۷۰۰کیلوگرم می توانند به حمل ونقل هوایی کشور کمک کنند.

کارشناس صنایع هوایی و فضائی با اشاره به اهمیت استفاده ازشرکت‌های دانش بنیان گفت: شرکت های دانش بنیان در زمینه نرم افزاری و سخت افزاری فرودگاه ها می توانند کار کنند؛ برای مثال ازشرکت های دانش بنیان می توان در طراحی فرودگاه شهرستان های کوچک بهره برد.

آخوندی نقش وزات راه و شهرسازی را در توسعه حمل ونقل هوایی بسیار مهم خواند و افزود: سازمان هواپیمایی کشوری نماینده وزارت راه شهرسازی است که کلیه نظارت ها بر روی هواپیماها و فرودگاه ها توسط این مجموعه انجام می شود که علاوه بر نقش نظارتی کلیه گواهینامه ها و دستورالعمل های تعمیراتی بوسیله این سازمان صادر می شود.

کارشناس صنایع هوایی و فضائی با استقبال از برپایی نمایشگاه در امور حمل و نقل عنوان کرد: برپایی نمایشگاه ها در توسعه حمل و نقل به شرطی می تواند موثر باشد که نمایشگاه تخصصی برگزار شود. تاکنون بیشتر نمایشگاه ها در حوزه حمل ونقل زمینی برپا شده است.

وی حضور شرکت های خصوصی را در توسعه حمل و نقل هوایی امری مسلم برشمرد و در پایان ابراز امیدواری کرد در حمل و نقل هوایی، فرودگاه های کوچک ایجاد شده و هواپیماهای مناسب هم تهیه شود.

گفتنی است نمایشگاه حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته از ۲۸ آذرماه تا ۳۰ به مناسبت هفته حمل ونقل در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

کد خبر: ۱۲۴٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha