۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
واگذاری اراضی پایاب خداآفرین به عشایر | نهاده‌های دامی با کارت هوشمند توزیع می‌شود
مدیرکل امور عشایری اردبیل خبر داد؛

واگذاری اراضی پایاب خداآفرین به عشایر | نهاده‌های دامی با کارت هوشمند توزیع می‌شود

اردبیل- آذری، مدیرکل امور عشایری اردبیل گفت: واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین براساس سکونت عشایر منطقه انجام خواهد شد.

معرفت آذری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با تصمیم مسئولان کشوری و با هدف ساماندهی به وضعیت تهیه و توزیع نهاده‌های دامی و مورد نیاز جامعه عشایری مقرر شده با استفاده از کارت هوشمند و ارائه اطلاعات دقیق عشایر کوچ‌رو و ساکن در منطقه شناسایی و به نسبت آن توزیع امکانات و نهادها انجام شود.

وی حجم بالای تولیدات اقتصادی جامعه عشایری را با تنوع و تکثر این تولیدات یادآور شد و تصریح کرد: از گوشت قرمز گرفته تا پشم، پنیر، صنایع دستی و محصولات باغی عشایر منطقه با تلاشی مضاعف سعی می کنند به جبهه اقتصادی کشور و افزایش توان تولید داخلی کمکی مؤثر کنند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: ما نیز سعی می کنیم در کنار پیگیری مطالبات جامعه عشایری استان، زمینه و بستر حمایت‌های همه‌جانبه را از این قشر تولیدکننده انجام داده و در مقابل این تولیدات از طریق توزیع و تأمین نهاده‌ها همچون کنسانتره، سبوس، ذرت و حتی تأمین آرد مورد نیاز جامعه عشایری به خواسته‌های آنها پاسخ دهیم.

آذری به پوشش بیمه‌ای جامعه عشایری در قالب صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اشاره کرد و افزود: عشایر استان می توانند از مزایای بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی این صندوق با پرداخت حجم عظیمی از منابع از طریق دولت استفاده کرده و خود و اعضای خانواده را تحت پوشش ببرند.

وی در مورد پرداخت خسارت از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی خاطر نشان کرد: خسارت پرداختی به عشایر منطقه از بابت خشکسالی در سال جاری به موقع بوده و سعی بر این است تا با افزایش ظرفیت بیمه دام این منابع پرداختی افزایش پیدا کند.

آذری از خرید دام مازاد عشایر توسط شرکت پشتیبانق دام خبر داد و اضافه کرد: برای حفظ و نگهداری دام‌های مولد قرار شده نهاده‌های دامی به موقع و با قیمت مناسب توزیع و جلوی کشتار و انتقال آن به سایر مناطق گرفته شود.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل در مورد واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین به عشایر نیز بیان کرد: به هیچ وجه این کار در قالب کارت هوشمند به عنوان ملاک اصلی انجام نخواهد شد بلکه سکونت عشایر منطقه اصلی ترین دلیل بر معرفی و شناسایی عشایر واجد شرایط در بهره‌مندی از این اراضی حاصلخیز خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۴٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha