۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
کسری تراز عملیاتی بودجه کاهش پیدا کرد
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

کسری تراز عملیاتی بودجه کاهش پیدا کرد

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مجلس در سال گذشته اقداماتی را در راستای اصلاح ساختار بودجه انجام داد. اصلاح ساختار بودجه در ۱۱ ماده تصویب شد و حدود ۴۰ بند از ساختار بودجه اصلاح شده است.

به گزارش بازار، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا دولت در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ اصلاحات ساختار بودجه را مدنظر قرار داده یا خیر گفت: اصلاح ساختار بودجه از موضوعات اصلی در تدوین قانون بودجه است که چندین سال مورد توجه دولتها قرار گرفته است.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم اصلاح ساختار بودجه ای اظهارکرد: اگر این ساختار فعلی بودجه به طور کامل و واقع بینانه شکل نگیرد قطعاً اهداف اصلی هم کمتر تحقق پیدا خواهد کرد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه مجلس در سال گذشته اقداماتی را در راستای اصلاح ساختار بودجه انجام داد گفت: اصلاح ساختار بودجه در ۱۱ ماده تصویب شد و حدود ۴۰ بند از ساختار بودجه اصلاح شده است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با بیان اینکه کیفیت تدوین بودجه ارتقا پیدا کرده و ساختار بودجه از انسجام خوبی برخوردار است گفت: دولت در زمینه اصلاح شکلی ساختار بودجه اقداماتی انجام داده که از جمله آن می توان به کاهش و تجمیع ردیف ها اشاره کرد.

وی اصلاح ماهوی ساختار بودجه را یک اصلاح بسیار مهم و سخت و نیازمند سیاست گذاری های صحیح دانست و گفت: ایجاد منابع پایدار بودجه و کاهش کسری تراز عملیاتی بودجه از جمله این سیاست گذاری هاست.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه کسری تراز عملیاتی بودجه کاهش پیدا کرده اظهارکرد: دولت بودجه ۱۴۰۱ را با سه هدف رشد اقتصادی ۸ درصد، ثبات اقتصادی و عدالت محوری و توزیع عادلانه و متوازن بودجه تدوین کرده است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی را بعید دانست و گفت: وقتی رشد اقتصادی ایران در طول سالهای گذشته منفی بوده معلوم نیست که این هدفگذاری عملیاتی شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد نیازمند جذب سرمایه های بزرگ و ارتقای بهره وری با اجرای سیاست های درست در حوزه مصرف انرژی است.

کد خبر: ۱۲۴٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha