۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
صنایع دستی، ظرفیتی مناسب برای درمان اقتصاد پساکرونا
عضو هیات رئیسه فراکسیون گردشگری و صنایع دستی مجلس:

صنایع دستی، ظرفیتی مناسب برای درمان اقتصاد پساکرونا

عضو هیات رئیسه فراکسیون گردشگری و صنایع دستی مجلس تقویت صنایع دستی را یکی از مهمترین راهکارهای اشغال‌زایی دانست و گفت: وزارت گردشگری می‌تواند با توجه ویژه به صنایع‌دستی طرحی نو در اندازد و تهدید بزرگ کرونا را به فرصتی بزرگ برای کشور تبدیل کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدحمایت میرزاده با بیان اینکه کرونا می‌تواند برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فرصتی طلایی باشد، گفت: این وزارتخانه می‌تواند با توجه ویژه به صنایع‌دستی طرحی نو در اندازد و تهدید بزرگ کرونا را به فرصتی بزرگ برای کشور تبدیل کند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی از مغفول ماندن ظرفیت‌های صنایع دستی کشور انتقاد کرد و افزود: صنایع دستی نقش عمده‌ای در بهبود وضعیت اشتغال و توسعه و رونق اقتصادی دارد و باید توجه به آن در دستور کار وزارت میراث فرهنگی قرار گیرد.

وی ادامه داد: هر چند تاکنون درحوزه صنایع دستی نمایشگاه‌هایی برگزار شده و در بحث میراث فرهنگی هم ایجاد موزه و بازدیدهایی مورد توجه قرار گرفته اما متاسفانه به صنایع دستی آنطور که باید و شاید توجه مناسبی نشده است.

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این شرایط بحرانی فعلی هیچ وزارتخانه‌ای به اندازه وزارت گردشگری نمی‌تواند این تهدید را تبدیل به فرصت تبدیل کند.

میرزاده با تاکید بر اینکه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهمیت صنایع دستی را آنطور که باید و شاید جدی نگرفته است، تصریح کرد: در شرایط فعلی بهره‌برداری از ظرفیت رسانه ملی می‌تواند نقش موثری در توسعه صنعت صنایع دستی داشته باشد و می‌توان آن را مانند گذشته که در منازل دارای رونق بود در حال حاضر هم در خانه‌ها رونق داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: بسیاری از مسابقات تلویزیونی برای پرکردن اوقات فراغت خوب است اما چیزی به معلومات مردم اضافه نمی‌کنند و موجب غنی‌سازی اوقات فراغت نمی‌شوند بنابراین نیاز است جای چنین مسابقاتی کارآفرینان موفق را دعوت و نمونه‌ای از کارها و صنایع دستی افراد موفق را به نمایش گذاشت و آموزش داد و همچنین الگوهای موفق داخلی و خارجی را به مردم معرفی کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، افزود: با این اقدام می‌توان اوقات فراغت خانواده‌هایی که در حال حاضر در منزل هستند را پر کرد البته شاید این اقدام گامی برای پرکردن اوقات فراغت خانواده ها باشد اما در واقع اهداف اصلی آن یعنی بحث اقتصاد خانواده ها، درآمدزایی و ورود به بازار کار و شغل پایدار و ماندگار در درازمدت محقق می شود و این مهم هیچ ارتباطی به تحریم ها ندارد و می‌تواند تحریم را آشکارا و در روز روشن دور بزند و جای نفت را بگیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از کالاهایی که از بازار می‌خریم را خودمان می‌توانیم تولید و نیازهای خانواده را رفع کنیم به عنوان مثال امروز تامین ماسک در اولویت قرار دارد و مراکز بهداشتی و مردم عادی به آن نیاز دارند و به طور قطع می توان نحوه تولید آن در منازل را از طریق رسانه ملی به مردم آموزش داد البته باید به چگونگی و نحوه صادرات محصولات هم پرداخته شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه درآمدزایی از طریق صنایع دستی دائم و پایدار است، گفت: باید تسهیلات ارزان قیمت به خانواده‌ها ارائه شود و در حال حاضر وقت آن است وزارت گردشگری آستین ها را بالا بزند و با بانک‌ها قرارداد ببندد و خانواده‌ها را به این سمت و سو سوق دهد.

میرزاده با تاکید بر اینکه صنایع دستی می‌تواند اقتصاد کشور را دگرگون کند، افزود: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رسالت بسیار بزرگی مانند بازاریابی را بر عهده دارد و ضمن اینکه باید بحث آموزش صنایع دستی را مورد توجه قرار دهد و به فکر بازاریابی باشد و خانواده ها را برای فروش اجناس تولیدی حمایت کند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی یادآور شد: باید طرحی نو در اندازیم و به فکر اقتصاد خانواده‌ها باشیم و یکی از مهمترین راهکارهای اشغال زایی تقویت صنایع دستی است ضمن اینکه در گذشته و پیش از بودجه و نفت اقتصاد روستاها از این طریق تامین می‌شد اما متاسفانه با شیوه‌ها و سیاست‌های غلط اقتصاد روستاها را با مشکل مواجه کردیم.

کد خبر: ۱۲٬۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha