۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
احضار ۲۰ مدیر سایت‌های ارائه دهنده قیمت ارز و طلا
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران اعلام کرد

احضار ۲۰ مدیر سایت‌های ارائه دهنده قیمت ارز و طلا

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری دو سر شبکه اصلی قاچاق ارز و طلا با گردش مالی ۳۴ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: در همین راستا ۴۲ نفر از معامله گران فردایی دستگیر شدند.

به گزارش بازار، سرهنگ ولی پور گودرزی، با اشاره به اقدامات و طرح‌های انجام شده در کنترل بازار ارز و طلا طی یک ماهه گذشته، اظهار داشت: ۴۲ نفر از اخلالگران ارزی معاملات فردایی طلا و سوء استفاده کنندگان از کارت ملی اجاره‌ای توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ دستگیر شدند.

وی افزود: همچنین دو نفر از سر شبکه‌های تأثیرگذار در امر قاچاق ارز و طلا با گردش حساب ۳۴ میلیارد تومان شناسایی و دستگیر شدند.

ولی پور گودرزی از کشف بیش از ۵۵ میلیارد تومان طلای آب شده و انواع ارز(دلار، یورو و غیره) از متهمان خبر داد و گفت: مدیران بیش از ۲۰ سایت و کانال در جهت قیمت گذاری نرخ ارز و طلا و به منظور جلوگیری از قیمت‌های کاذب احضار شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به بازدید میدانی و برخورد قانونی با صرافی‌های غیرمجاز در پایتخت، تصریح کرد: تعداد ۲۰ صرافی که فعالیت غیرمجاز داشتند، شناسایی و با آن‌ها برخورد شد.

به گفته وی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی با اقدامات اطلاعاتی ده‌ها نفر دیگر از اخلال گران ارزی را شناسایی کردند و در شرف دستگیری هستند.

ارزش ریالی کالاهای مکشوفه قاچاق در ۸ ماهه سال جاری ۵۴۰ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.

ولی پور گودرزی با اشاره به کشفیات کالای قاچاق در آذر ۱۴۰۰ تأکید کرد: یک میلیون و ۶۵۵ هزار و ۵۳۶ قلم انواع کالای پزشکی و دارویی قاچاق، ۵۷ هزار و ۱۶۴ عدد انواع لوازم خانگی، ۲۷۹ هزار و ۳۳۵ عدد لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین ۶ هزار و ۲۲۸ دستگاه لوازم صوتی و الکترونیکی تنها در آذرماه امسال کشف و ضبط شده‌اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همچنین بیش از یک تن مواد پتروشیمی، ۷ هزار و ۷۴۴ ثوب پوشاک کشف شده است.

وی از دستگیری ۴۱ قاچاقچی در تهران خبر داد و گفت: ۱۳ خودروی حامل قاچاق کشف و توقیف شده است و ارزش ریالی اموال مکشوفه به ۱۲۲ میلیارد تومان می‌رسد.

ولی پور گودرزی اظهار داشت: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه قاچاق در ۸ ماهه سال جاری ۵۴۰ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۱۲۴٬۲۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha