۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان راهی برای خودکفایی در حوزه ریلی
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان راهی برای خودکفایی در حوزه ریلی

آرامی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان می تواند منشا تحول در حوزه ریلی، فرودگاه و بنادر باشد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، منصور آرامی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در سه ماه اخیر اظهار کرد: وزیر راه در این مدت علاوه بر اتخاذ تصمیمات مناسب با سرعت کارهایش را انجام داده است.

وی افزود: بنابر رصدهای صورت گرفته در بخش مسکن مقدمات کار اجرایی قانون جهش تولید و ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال تا حدود زیادی فراهم شده است.

آرامی با اشاره به اینکه مقدمات ساخت یک میلیون واحد مسکونی و زمین برای ۲ میلیون واحد تا حدود زیادی فراهم شده است، بیان کرد: با توجه به آغاز کارهای ابتدایی سرمایه گذارانی مختلفی آمادگی خود را اعلام کردند، همچنین دستگاه و نهادهایی که می توانند در ساخت مسکن کمک کنند، پای کارآمدند و این موضوع می تواند تاثیر گذار باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: حرکت برای خودکفایی و ساخت ناوگان ریلی آغاز شده است که با توجه به شناخت خوب وزیر در این حوزه موفق خواهند شد، کمااینکه تاکنون اقدامات قابل تقدیر و مهم بوده است.

به گفته وی، در مسیر خودکفایی در بخش ریلی بر مبنای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید جلو رویم تا سهم ریل در حمل و نقل کالا را افزایش دهیم.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به لزوم توجه به بنادر گفت: در حوزه بنادر توجه به بنادر کوچک افزایش یافته، هر چند در گذشته هم کارهایی انجام شده است. همچنین در خصوص توسعه بنادر بزرگ و تسریع در تخلیه کالا بویژه کالاهای اساسی گام بزرگی است که جز دستاوردهای وزارت راه در سه ماه اخیر به شمار می رود.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات وزیر در حوزه بنادر، مسکن و حرکت آغازین خودکفایی حمل ریلی نمره خوبی به عملکرد ایشان می دهم.

عضو کمیسیون عمران تحول در حوزه ریلی و هوایی را شعار دولت سیزدهم اعلام کرد و گفت: استفاده از ظرفیت و پتانسیل شرکت های دانش بنیان می تواند منشا تحول در حوزه ریلی، فرودگاه و بنادر باشد چرا که پتانسیل و امکان تولید در داخل وجود دارد و شرکت های دانش بنیان می توانند وظایف و اهداف در این حوزه را تسریع بخشند.

آرامی در پایان گفت: با توجه به روز ملی حمل و نقل، استفاده از ظرفیت های شرکت دانش بنیان می تواند ظرفیت حمل و نقل و ساخت مسکن در کشور را تسریع بخشد.

نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته از تاریخ ۲۸ تا ۳۰ آذر ماه به مناسبت هفته حمل و نقل در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

کد خبر: ۱۲۴٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha