۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
بهره‌وری بالا در بخش تولید و صنعت بدون پژوهش غیرممکن است
استاندار آذربایجان شرقی:

بهره‌وری بالا در بخش تولید و صنعت بدون پژوهش غیرممکن است

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: بهره‌وری بالا در بخش تولید و صنعت بدون پژوهش غیرممکن است.

به گزارش بازار، عابدین خُرّم در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر در دانشگاه تبریز، اظهار داشت: دانشمندان ما به جرم پژوهش و نوآوری، آماج حمله دشمنان قرار می‌گیرند، زیرا آنها قبول نمی‌کنند که کشوری مبتنی بر مبانی انقلاب، رشد و پیشرفت کند.

وی با بیان اینکه اقدامات پژوهشی دانشگاه‌ها، گنجینه‌ای است که می‌تواند تمام عرصه‌ها را تحت پوشش قرار دهد، افزود: امروز دانشگاه‌های ما پژوهش‌محور بوده و به‌دنبال ثروت‌آفرینی می‌روند.

خُرّم با تأکید بر اینکه محققان نباید برای جذب منابع و تسهیلات در گیرودار سازمان‌ها و ادارات گرفتار شوند، گفت: همه بخش‌ها باید برای ارتقاء کیفیت محصولات و رقابت در عرصه جهانی، به پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان مراجعه کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی کشور، تا سال ۱۴۰۴ باید به ۴ درصد برسد، یادآور شد: آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های برتر در حوزه پژوهش است و به دلیل تجارب و کارنامه گذشته و استعدادهای فراوان، می‌تواند نقش بسزایی در این حوزه داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه نوآوری باید به گفتمان مدیریتی استان تبدیل شود، خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر، راه‌اندازی کارخانه نوآوری و فناوری ضروری است و اگر این اتفاق نیفتد، اکوسیستم فناوری استان ناقص می‌ماند.

خُرّم همچنین بر اهتمام اساتید و رؤسای دانشگاه‌ها برای تربیت پژوهشگران تأکید کرد و گفت: بهره‌وری بالا در بخش تولید و صنعت، بدون پژوهش ممکن نیست و بخشی از بهره‌وری پایین، به خاطر نبود رابطه معنادار میان بخش صنعت و حوزه پژوهش است.

 وی همچنین با اشاره به اینکه آذربایجان ‌شرقی می‌تواند محور علم و فرهنگ در منطقه باشد، بر تبادل دانشجو و استاد با کشورهای همسایه تأکید کرد و بیان داشت: این تبادل علمی مطمئنا دستاوردهای بسیاری را برای استان فراهم می‌کند.

کد خبر: ۱۲۴٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha