۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
مودیز: قیمت نفت ممکن است در میان مدت بالای ۶۰ دلار باقی بماند
تقاضای نفت چین کاهش یافت

مودیز: قیمت نفت ممکن است در میان مدت بالای ۶۰ دلار باقی بماند

نفت از ابتدای سال میلادی حدود ۴۵ درصد رشد قیمتی داشته و مودیز پیش بینی کرده است که نفت در میان مدت بالای ۶۰ دلار خواهد ماند. اما در ماه های اخیر نشانه هایی از کاهش تقاضای چین وجود دارد.

بازار، گروه آب و انرژی:آژانس رتبه بندی اعتباری مودیز پیش بینی می کند که قیمت نفت احتمالا در میان مدت بالای ۶۰ دلار در هر بشکه باقی خواهد ماند.

به گزارش «نفت پرایس»، این آژانس در گزارش روز چهارشنبه خود اعلام کرد که چشم انداز انرژی جهان برای سال ۲۰۲۲ با ثبات قیمت ها مواجه خواهد شد، اما هزینه ها در حال افزایش است که افزایش سود شرکت های نفت و گاز را محدود می کند.

هفته گذشته، رتبه‌بندی فیچ پیش‌بینی‌های خود را برای قیمت نفت برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ بازبینی کرد تا منعکس‌کننده بهبود تقاضا و انتظارات مبنی بر اینکه «اوپک پلاس» به مدیریت عرضه حداقل در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت ادامه خواهد داد.

در سناریوی پایه برای سال ۲۰۲۲، فیچ انتظار دارد میانگین قیمت نفت برنت ۷۰ دلار در هر بشکه باشد که از پیش بینی قبلی خود ۵۵ دلار بیشتر است و پیش بینی خود را برای نفت خام آمریکا به میانگین ۶۷ دلار اصلاح کرده است.

 تقاضای نفت چین ممکن است در سال آینده کاهش می یابد؟

 همچنین شرکت مشاوره اف جی ای « FGE » انتظار دارد واردات نفت خام چین در ژانویه ۲۰۲۲ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به طور جزئی افزایش یابد، اما در پایان سه ماهه کاهش خواهد یافت.

طبق گزارش بلومبرگ، «اف‌جی‌ای» پیش‌بینی می‌کند که خرید نفت چین در ماه مارس به ۱۰.۷ میلیون بشکه در روز برسد که بیش از یک میلیون بشکه در روز کمتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۱ است.

امسال، واردات در حال حاضر به سمت اولین کاهش سالانه خود از زمان شروع ردیابی داده ها در سال ۲۰۰۴ پیش می رود.

و شرکت مشاوره JLC بیان کرد که سیاست‌های چین در مورد "کووید-۱۹" که اصرار بر صفر بودن تعداد بیماران دارد بر نرخ‌های عملیاتی نیز تأثیر بگذارد، زیرا شهر "نینگبو" پس از کشف یک مورد مثبت در ۶ دسامبر تمام پروازهای خود به پکن را لغو کرد. این امر باعث اختلال در تحویل، عملیات و تجارت در بزرگترین پالایشگاه تحت مدیریت شرکت چینی "سینوپک" در منطقه ژنهای می شود.

اف جی ای FGE معتقد است که المپیک پکن در ماه فوریه یعنی در بهمن و اوائل اسفند مانع دیگری برای معامله گران خواهد بود و دولت ممکن است اصرار داشته باشد که آسمان در طول این رویداد صاف باشد و این بدان معنی است که فعالیت صنعتی از فولادسازی تا فرآوری نفت آسیب خواهد دید.

گفتنی است  پنج شنبه  نفت برنت با ۷۴ دلار و ۷۴ سنت  بسته شد که از ابتدای سال میلادی تاکنون بیش از ۴۴.۸۶ درصد رشد داشته است.

کد خبر: ۱۲۴٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha