۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
نیازهای پژوهشی نفت خزر اعلام می‌شود

نیازهای پژوهشی نفت خزر اعلام می‌شود

رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر گفت: این واحد در حال برنامه‌ریزی برای تعریف طرح‌های نو برای سال آینده است و نیازهای پژوهشی خود را از طریق فراخوان عمومی به اطلاع پژوهشگران می‌رساند.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محمدسعید حسین‌زاد ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری، گفت: تحقیق و پژوهش از ابزارهای اساسی برای رفع نیازهای عملیاتی و فنی در زمینه کسب فناوری‌های نو است.

وی افزود: فعالیت‌های پژوهشی انجام‌شده در سال‌های اخیر در حوزه نفت و گاز توانسته است بسیاری از گلوگاه‌های موجود در روند پیشرفت فعالیت‌های عملیاتی را برطرف و در زمینه تحقق شعار «پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید» نقش اساسی و مهم خود را ایفا کند.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر گفت: شرکت نفت خزر به‌عنوان سکاندار فعالیت‌های اکتشافی در شمال کشور و دریای خزر، حسب اقتضای فعالیت‌های بالادستی در آب‌های عمیق دریای خزر با بسیاری از ناشناخته‌ها  روبه‌روست که هرکدام از این موارد نیازمند انجام مطالعات پژوهشی گسترده است.

حسین‌زاد اظهار کرد: در حوزه تأمین تجهیزات با توجه به نخستین تجربه ساخت و به‌کارگیری سکوی حفاری نیمه‌شناور، نیازهای پژوهشی ساخت تجهیزات داخلی و بومی‌سازی نیز موردتوجه شرکت نفت خزر قرار گرفته است.

وی افزود: اداره پژوهش و فناوری نفت خزر هم‌اکنون افزون بر جذب سربازان نخبه وظیفه و هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویی مربوط به دانشگاه‌های برتر کشور، پروژه‌های پژوهشی مربوط به بخش زمین‌شناسی، مهندسی و ساختمان، قراردادهای نفتی و مدیریت دانش را در حال اجرا دارد و تقریباً بیش از ۸۰ درصد از این پروژه‌ها انجام شده و امید است تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام برسند.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر درباره ضرورت انجام این مطالعات گفت: نتایج این پژوهش‌های کاربردی می‌تواند در مطالعات تکمیلی آینده درباره اکتشاف و همکاری با شرکت‌های خارجی استفاده شود.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر تصریح کرد: هم‌اکنون واحد پژوهش و فناوری نفت خزر در حال برنامه‌ریزی برای تعریف پروژه‌های نو در سال ۱۴۰۱ است و نیازهای پژوهشی خود را از طریق فراخوان عمومی به اطلاع پژوهشگران می‌رساند.

کد خبر: ۱۲۴٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha