۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
توسعه شهر هوشمند موجب تحول اقتصادی می شود
معاون فناوری وزارت ارتباطات:

توسعه شهر هوشمند موجب تحول اقتصادی می شود

ساری- معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تحول دیجیتال را در رشد اقتصادی مهم دانست و گفت: توسعه شهر هوشمند و هوش مصنوعی از شاخص های تحول اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار بازار، ستار هاشمی عصر چهارشنبه در کنفرانس بین المللی فناوری اطلاعات در سالن مخابرات استان با بیان اینکه سازوکارهای سنتی برای توسعه سرمایه گذاری را باید کنار بگذاریم و به سمت ساختارهای فناوری و نوآوری و فناوری برویم، اظهار داشت: کشورهایی که به بستر فناوری و نوآوری توجه کردند در سرمایه گذاری از رقبا پیشی گرفته اند.

وی با عنوان اینکه تحول دیجیتال در رشد اقتصادی کشورها عامل تاثیرگذار و واقعیت محسوب می شود، ادامه داد: باید سهم خود را از اقتصاد دیجیتال در جهان افزایش دهیم و ببینیم که در کجای کار ایستاده ایم.

وی توجه به هوش مصنوعی در افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد موثر دانست و گفت: همچنین توسعه شهر هوشمند و رونق آن نیز از شاخص های مهم تحول اقتصادی دیجیتال به شمار می رود.

محمود حسینی پور استاندار مازندران نیز با بیان اینکه ایجاد شهر الکترونیک در استان یک اولویت محسوب می شود، گفت: استفاده از ظرفیت دانش فناوری اطلاعات زمینه های توسعه و رشد اقتصادی را فراهم می کند.

وی با تاکید بر فراهم ساختن زمینه خلق ثروت، اشتغال و توسعه پایدار با توسعه فناوری و نوآوری اظهار داشت: فناوری اطلاعات با تجارت الکترونیک پیوند خورده است و لازم است زنان نیز به مهارت های فناوری اطلاعات تجهیز شوند.

استاندار مازندران با تاکید براینکه مازندران را به عنوان پایلوت شهر الکترونیک در کشور معرفی کنیم، بر ضرورت بهره گیری از فناوری اطلاعات برای رفع مشکلات استان تاکید کرد و گفت: گسترش کست های گلخانه های و استفاده از پهپادها برای سمپاشی مزارع از جمله مزایای فناوری اطلاعات به شمار می رود.

کد خبر: ۱۲۴٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha