۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
سرمایه گذاران آذربایجان شرقی از ظرفیت ‌های سوریه استفاده کنند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ شرقی:

سرمایه گذاران آذربایجان شرقی از ظرفیت ‌های سوریه استفاده کنند

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ شرقی گفت: سرمایه گذاران آذربایجان شرقی از ظرفیت‌های قابل سرمایه‌ گذاری در سوریه استفاده کنند.

به گزارش بازار، ششمین جلسه کارشناسی و مطالعاتی میز سوریه عصر امروز سه شنبه در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ شرقی و با حضور مسئولان امر و سرمایه گذاران استان در تبریز برگزار شد.

حبیب امین‌زاده در این جلسه با اشاره به توان بالای سرمایه گذاران استان برای سرمایه گذاری در سوریه گفت: باید از این ظرفیت و پتانسیل استفاده کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی توانمندی های بالایی در زمینه های مختلف قطعات خودرو و صنعت دارد، ابراز داشت: آی تی، قطعات و مجموعه‌های صنعتی خودور، تنقلات، شیرینی و شکلات، صنعت احداث، آب و ایجاد واحدهای صنعتی از جمله ظرفیت‌های قابل سرمایه‌گذاری در سوریه است.

وی با بیان اینکه باید سهم صادرات غیرنفتی استان به کشور سوریه افزایش پیدا کند، افزود: در جلسات کارشناسی و مطالعاتی میز سوریه به دنبال تحقق این موضوع هستیم.

امین‌زاده ادامه دارد: پیش از کشور سوریه در ۱۰ ردیف نخست مقاصد صادراتی استان قرار نداشت ولی استقبال صنعتگران استان از این بازار در حال افزایش است که برای همین برنامه عملیاتی خوبی در این زمینه تدوین شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ شرقی اظهار داشت: شناخت ظرفیت‌های تولیدی صادراتی دو طرف مهم است و امیدواریم بتوانیم با شناخت کافی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های تجاری کشور سوریه، میزان صادرات به این کشور رشد کند.

وی در پایان گفت: در صدد ارائه ظرفیت‌های تولیدی استان به طرف مقابل از طریق مسیرهای دیپلماتیک در سوریه هستیم.

کد خبر: ۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha