۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
اختصاص یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح های اقتصادی اردبیل
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل خبر داد؛

اختصاص یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح های اقتصادی اردبیل

اردبیل - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل از اختصاص یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح ها و واحدهای اقتصادی استان اردبیل خبر داد.

 ارژنگ عزیزی در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: شناسایی و حمایت از واحدهای تولیدی و اقتصادی که برای افزایش تولید و اشتغال آمادگی داشته باشند، اولویت جهش تولید در استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: کمک به حفظ تولید و اشتغال واحدهای موجود و پیشگیری از ایجاد هرگونه وقفه در فعالیت آنها و حمایت از شکل گیری زنجیره های تولید و خوشه های صنعتی و کسب و کار در بخش های مختلف اقتصادی از جمله اقدامات برنامه ریزی شده در سال جاری است.

وی از پیگیری تعهدات ۱۶ بانک عامل استان برای تامین مبلغ ۹ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان خبر داد و افزود: این اعتبار برای تامین نقدینگی مورد نیاز طرح ها و واحدهای اقتصادی استان مصوب شده است.

عزیزی اظهار کرد: در سال گذشته ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از این میزان به بانک ها معرفی شده که ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تصویب و یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.

وی ادامه داد : مابقی تعهدات بانک ها برای تامین سرمایه مورد نیاز واحد ها نیز در سال جاری پیگیری و پرداخت می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به آغاز تدوین برنامه اجرایی جهش تولید از اولین روزهای سالجاری ، از تصویب این برنامه اجرایی پس از کارشناسی های لازم در هفته آینده خبر داد.

عزیزی گفت: تشکیل نهادهای تامین کننده و توسعه گر، الگوی پیشنهادی برای جهش تولید در سالجاری در استان است.

وی بیان کرد: این نهادها، مواد اولیه را با قیمت ارزانتر (به دلیل تقاضای بزرگتر) خریداری کرده و در اختیار بنگاه تولیدی می گذارند؛ سپس محصول تولیدی را با استاندارد مدنظر در بازار به فروش می رسانند.

عزیزی توجه به شکل گیری زنجیره های تولید و ایجاد خوشه های صنعتی را از دیگر الگوهای جهش تولید در سال جاری در استان عنوان کرد.

معاون استاندار اردبیل با بیان اینکه مشکلات حوزه تولید باید در گام اول ریشه یابی شود، افزود: صرفا با پول، جهش تولید محقق نمی شود.

وی اظهار کرد: در کنار خرید مواد اولیه با قیمت ارزان و متناسب، بازاریابی و فروش محصول در بازار بسیار مهم است.

عزیزی یکپارچه ‏سازی و بسیج ظرفیت‏ها و توانمندی‏ها، تقویت توانمندی‏های فنی و مهندسی و تمرکز بر خلق فرصت‏های جدید را مهم ترین مراحل برنامه اجرایی جهش تولید در استان عنوان کرد.

وی بکارگیری استعدادها و ایده‌های جوانان خلاق و پرانگیزه در تمامی بخش‌های اقتصادی و مدیریتی در جهت تحقق جهش تولید را ضروری دانست.

عزیزی اظهار کرد: حمایت گسترده از کلیه پارک‌های علم و فناوری، استارت آپ ها، شرکت‌های کوچک و متوسط، نقش دادن به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور و تهییج آن‌ها برای ورود سازنده‌تر و کارآمدتر، کاهش بروکراسی‌ اداری و قوانین مبهم دست و پا گیر و بهبود فضای کسب و کار از جمله الزامات جهش تولید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: تولید، موتور محرکه اقتصاد تمام کشورهای موفق و پیشرو در جهان است.

وی افزود: جهش تولید به معنی برداشتن گامی بلند، سریع و عملیاتی در راستای کاهش فاصله علمی، فناوری و صنعتی کشور از کشورهای پیشرو در اقتصاد است.

کد خبر: ۱۲٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha