اطلاعیه اتاق اصناف ایران در خصوص تشکیل کارگروه ساماندهی تشکل‌های اقتصادی ملی کشور

اطلاعیه اتاق اصناف ایران در خصوص تشکیل کارگروه ساماندهی تشکل‌های اقتصادی ملی کشور

کارگروه ساماندهی تشکل‌های اقتصادی ملی با همراهی اتاق‌های بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون تشکیل شد و تشکل‌های اقتصادی ملی می‌توانند تا ۳۰ بهمن در سامانه مربوطه ثبت‌نام کنند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف ایران، این کارگروه با محوریت سه اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق تعاون ایران و مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان ثبت املاک و اسناد کشور، کانون عالی انجمن‌های کارفرمایی ایران و مرکز آمار ایران، تشکیل‌شده است.

به ‌موجب مواد (۲) و (۳) و (۵) قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، دستگاه‌های اجرایی می‌بایست هنگام بررسی، تدوین یا اصلاح مقررات، بخشنامه‌ها و رویه‌های اجرایی نظر تشکل‌های اقتصادی مندرج در فهرست ملی تشکل‌های اقتصادی را اخذ کنند.

همچنین به‌موجب آیین‌نامه اجرایی تبصره (۲) ماده (۴) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی مصوب مورخ ۱۴۰۰/۲/۱۹ هیات وزیران، مرجع شناسایی و ساماندهی تشکل‌های اقتصادی ملی، انتشار و به‌روزرسانی فهرست این تشکل‌ها، کارگروه ساماندهی تشکل‌های اقتصادی ملی کشور است.

در این راستا از همه تشکل‌های اقتصادی برای فعالیت در سطح ملی دعوت می‌شود برای قرار گرفتن در فهرست ملی تشکل‌های اقتصادی و بهره‌مندی از مزایا و فرصت‌های پیش روی تشکل‌های ملی، اطلاعات خود را حداکثر تا سی‌ام بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در «سامانه یکپارچه تشکل‌های اقتصادی ملی» به آدرس nesis.ir ثبت نام نمایند.

بنا بر اطلاعیه اتاق اصناف ایران لازم به ذکر است: اتاق ها و اتحادیه های صنفی که به صورت استانی یا شهرستانی به ثبت رسیده اند مشمول این مصوبه نبوده و نمی‌بایست برای ثبت نام در سامانه اقدام نمایند و بدیهی است اتاق اصناف ایران به نمایندگی از تشکلهای صنفی سراسر کشور به موجب قانون نظام صنفی امور مربوط به صنوف را پیگیری نموده و با توجه به توافق اتاق های اصناف، بازرگانی و تعاون دبیرخانه این کارگروه در محل اتاق بازرگانی ایران مستقر بوده و در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی با شماره(۸۵۷۳۲۳۴۳_۰۲۱) تماس حاصل نمایید.

کد خبر: ۱۲۳٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha