۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
بخشنامه‌ تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر پیمانکاری نفت به‌زودی ابلاغ می‌شود
معاون توسعه و مدیریت سرمایه انسانی وزارت نفت:

بخشنامه‌ تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر پیمانکاری نفت به‌زودی ابلاغ می‌شود

با تمهیدات اندیشیده شده در سازمان اداری و استخدامی بعضی از محدودیت‌ها مانند ایجاد سمت سازمانی برای نیروهای ایثارگر پیمانکاری صنعت نفت حل شد و به‌زودی بخشنامه مربوط در این باره را ابلاغ می‌کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی علی‌مددی با بیان اینکه قانون تبدیل وضعیت ایثارگری در وزارت نفت افزون بر نیروهای قراردادی شامل نیروهای پیمانکار، شرکتی و ارکان ثالث نیز می‌شود، گفت: در زمینه اجرای «قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران» در وزارت نفت، این وزارتخانه در یک مرحله نسبت به اجرای بند (و) ماده ۴۴ این اقدام کرده که مشمولان ایثارگری از میان نیروهای قرارداد مدت‌معین و مدت‌موقت شامل آن می‌شوند. تعداد این مشمولان ۵۴۰۰ نفر است و با تمهیدات اندیشیده شده تا پایان سال مراحل قانونی تبدیل وضعیت آنها پایان می‌یابد.

وی افزود: اگرچه در مورد نیروهای پیمانکار، شرکتی و ارکان ثالث که مشمول بند (د) تبصره ۲۰ این قانون می‌شوند نیز تصمیم‌هایی گرفته شده است، اما به‌دلیل آنکه تعداد مشمولان این حوزه بسیار بالاست، نتوانسیتم هم‌زمان با نیروهای قراردادی کار تبدیل وضعیت آنها را انجام دهیم، اما خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده در سازمان اداری و استخدامی بعضی از محدودیت‌ها مانند ایجاد سمت سازمانی برای این عزیزان حل شد و سازمان اداری و استخدامی مجوزهای لازم را در این باره به ما داد و به‌زودی بخشنامه مربوطه را به صنعت نفت ابلاغ خواهیم کرد و مشکل همه این مشمولان که حدود ۱۸ هزار نفر هستند حل می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تکلیف نیروهای قرارداد مدت‌معین نوین چه می‌شود؟ گفت: ۴۵۰ نفر در آزمون جذب نوین پذیرفته شدند که همه آنها به صورت «قرارداد مدت‌معین قدیم» استخدام می‌شوند، زیرا ما با تکثر نوع قرارداد مخالف هستیم، در واقع درست نیست صنعت نفت چند نوع قرارداد و پرداخت حقوق داشته باشد، از این رو با توجه به اینکه پیش‌تر در دستورالعمل استخدامی (مصوبه ۱۶۶۲) قرارداد مدت معین داشته‌ایم این عزیزان در همان قالب استخدام خواهند شد و دیگر قرارداد مدت‌معینی با عنوان مدت‌معین نوین وجود نخواهد داشت.

علی‌مددی با بیان اینکه کارکنان عملیاتی وزارت نفت به‌عنوان نیروهای پیمانکاری مشمول طرح طبقاتی مشاغل می‌شوند، افزود: افرادی که از این طرح جا مانده‌اند در «کارگروه ساماندهی طرح طبقه‌بندی مشاغل» دوباره مورد بازنگری قرار خواهند گرفت و نسبت به معیشت و حقوق‌شان بازنگری می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین برای نیروهای قرارداد مدت‌معین که از سال ۹۲ سامان‌دهی نشده‌اند، برنامه مدون داریم.

کد خبر: ۱۲۳٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha