۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
اظهارات مطروحه درباره لایحه رتبه‌بندی ظلم در حق مجلس است
رئیس مجلس شورای اسلامی:

اظهارات مطروحه درباره لایحه رتبه‌بندی ظلم در حق مجلس است

رئیس مجلس گفت: دولت هم در صحن مجلس و هم در جلسه سران قوا متعهد شده است که طرح رتبه بندی را در سال جاری از ۳۱ شهریور به بعد اجرا کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین عرب اسدی معاون رئیس سازمان امور استخدامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۴ آذرماه) مجلس شورای اسلامی، نسبت به تغییرات ایجاد شده در لایحه نظام رتبه بندی معلمان انتقاد کرد و گفت: تغییرات ماهوی در لایحه اعمال شده که آن را به طرح تبدیل کرده است، یعنی در ۸ ماده بیش از ۱۵ تغییر اساسی انجام شده و تلقی ما حداقل این است که این دیگر لایحه نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه بار مالی برای امسال دیده نشده و دولت برای امسال اعتبار ندارد که تامین کند، ما از ابتدای سال ۱۴۰۱ در حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم که در لایحه بودجه تقدیم شده است، بنابراین عدد بار مالی جدید که در پیشنهاد مطرح است، واقع بینانه نیست.

بنابر این گزارش، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سخنان نماینده دولت در دفاع از لایحه نظام رتبه بندی معلمان، گفت: ما نمی توانیم تلقی خودمان را بگوییم و این لایحه بوده و رئیس سازمان بودجه بار مالی آن را در سطح مورد نظر با بررسی در صحن قبول کرده است. حال می گویید؛ مجلس هر کاری خواسته کرده، این ظلم در حق مجلس است و این رفتار درست نیست. ما اینجا هم قانون را رعایت کرده ایم و هم از حق معلمان دفاع کرده ایم تا بعد از ۱۰ سال قانون در مسیر درستی پیش رود و مشکلی در آن ایجاد نشود.

وی همچنین  با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بار مالی ۲۵ هزار میلیارد تومانی برای اجرای این طرح در سال آینده در نظر گرفته است گفت: دولت هم در صحن مجلس و هم در جلسه سران قوا متعهد شده است که این طرح را همچنین در سال جاری از ۳۱ شهریور به بعد اجرا کند.

در ادامه محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در پاسخ به نماینده دولت گفت: کسانی به عنوان نمایندگان دولت در جلسات بررسی طرح‌ها و لوایح شرکت می‌کنند نباید قوه عاقله مجلس را در بررسی‌ها زیر سوال ببرند. برادر بزرگواری که به عنوان نماینده دولت در صحن حاضر شدند طوری صحبت کردند که گویی ما این طرح را دو روزه بررسی کرده و به اینجا رسانده‌ایم.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس ادامه داد: اگر می‌بینیم این لایحه شیر بی یال و دم و اشکم نتیجه پیشنهادات مکرر شما بوده که نگذاشتید لایحه به درستی اجرا شود نه اینکه مجلس را زیر سوال ببرید و لذا از رئیس مجلس انتظار داریم به این افراد تذکر دهند، افرادی که ۱۰ روز است که از دانشگاه به دولت با یک عنوان مدیریتی مهم تشریف فرما شده و می گویند که در مجلس اینگونه رفتار می شود. بدنه و جامعه فرهنگیان خود قضاوت کند که این چه صحبت‌هایی است که در مجلس می‌شود و خواهشمندم این بزرگواران شأن و جایگاه خود را بدانند.

قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: من در صحبت های قبلی به صحبت های ایشان اعتراض داشتم، اما انصافا اقای عرب اسدی در مدیران پیشکسوت بوده و از دانشگاه به اینجا نیامده است.

کد خبر: ۱۲۳٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha