۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
۶ خودروی ایرانی یک تا ۴ میلیون ارزان شدند
آیا روند کاهش قیمت خودرو دوام می یابد؟

۶ خودروی ایرانی یک تا ۴ میلیون ارزان شدند

پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷، دنا، تیبا، ساینا و کوییک شش محصولی هستند که در دو روز گذشته یک تا ۴ میلیون تومان در بازار ارزان شدند، اما کاهش قیمت خودرو در بازار ادامه دار است؟

بازار؛ گروه خودرو: خودرو در شرایط فعلی به عنوان یک کالای سرمایه گذاری برای مشتریان شناخته می شود، کالایی که با نوسان قیمت ارز دچار نوسان بها می شود. این مساله در دو روز گذشته سبب تثیبت قیمت برخی از محصولات در بازار شده است. هرچند در صورت تغییر نرخ ارز، خودرو در بازار این آمادگی را دارد که با جهش جدید همراه شود. جهش قیمتی که عامل آن عدم عرضه بیشتر خودرو توسط خودروسازان به بازار و تقاضا کاذب برخی از مشتریان سودجو در بازار خودرو است. مقام عالی وزارت صمت باید سیاستی را برای صنعت و بازار خودرو اتخاذ می کرد که سرمایه های سرگردان به جای هزینه شدن در بازار خودرو، قوای محرکه تولید باشند. اگر آن سرمایه ها به قطعه سازان یا خودرو سازان تزریق می شد، توان این بازار دو چندان می شد. در ادامه قیمت برخی از محصولات را بررسی می کنیم که ببینیم کاهش یا افزایش داشته است؟

۶ خودرو ایرانی ۱تا ۴ میلیون ارزان شدند

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در ۲۰ آذرماه سال جاری به قیمت ۲۷۵ میلیون تومان رسید. امروز این خودرو در بازار با بها ۲۷۴ میلیون تومان معامله می شود

۲۰۶ تیپ ۲ چند؟
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ یکی از محصولات جذاب خانواده پژو است که این روزها در بازار انتخاب اصلی و مهم مشتریان شناخته می شود. این خودرو که از نظر آپشن و قوای محرکه چندان قابل توجه نیست، در ۲۰ آذرماه سال جاری به قیمت ۲۷۵ میلیون تومان رسید. امروز این خودرو در بازار با بها ۲۷۴ میلیون تومان معامله می شود. البته رفتار بازار نشان می دهد که در صورت افزایش نرخ ارز، بها این خودرو مجدد جهش قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

۶ خودرو ایرانی ۱تا ۴ میلیون ارزان شدند

پژو ۲۰۷ هاچ بک در ۲۰ آذر ماه جاری با بها ۳۷۵ میلیون تومان در بازار معامله می شد. امروز قیمت این خودرو به ۳۷۳ میلیون تومان رسیده است

۲۰۷ در بازار ارزان شد
پژو ۲۰۷ هاچ بک این روزها به عنوان یکی از محصولات جدید و پر طرفدار گروه صنعتی ایران خودرو در بازار شناخته می شود. ۲۰۷ به عنوان یکی از محصولات اصلی از سوی سودجویان برای سرمایه گذاری شناخته می شود، این خودرو در ۲۰ آذر ماه جاری با بها ۳۷۵ میلیون تومان در بازار معامله می شد. امروز قیمت این خودرو به ۳۷۳ میلیون تومان رسیده است، کاهش ۲ میلیون تومانی قیمت این خودرو، خبر از عدم تمایل سودجویان برای سیر نزولی قیمت خودرو در بازار دارد. هرچند در صورت بالا رفتن قیمت ارز، ۲۰۷ با جهش قیمت مواجه خواهد شد.

۶ خودرو ایرانی ۱تا ۴ میلیون ارزان شدند

دنا پلاس توربو در ۲۲ آذرماه جاری با بها ۴۶۵ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شد. امروز بها این خودرو به ۴۶۳ میلیون تومان رسیده است

دنا روبه کاهش قیمت؟
دنا پلاس توربو مجهز به گیربکس دستی به عنوان یکی از محصولات پر طرفدار به دلیل قدرت فنی مناسب در بازار شناخته می شود. این خودرو در ۲۲ آذرماه جاری با بها ۴۶۵ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شد. امروز بها این خودرو به ۴۶۳ میلیون تومان رسیده است، بازار خودرو نسبت به کاهش قابل توجه این محصول براساس رشد قیمتی آن تمایل چندانی ندارد. هرچند که عرضه این خودرو نیز از سوی گروه صنعتی ایران خودرو به صورت قطره چکانی به بازار بوده و این مساله قیمت آن را افزایش مجدد خواهد داد.

۶ خودرو ایرانی ۱تا ۴ میلیون ارزان شدند

تیبا هاچ بک در ۲۲ آذرماه با قیمت ۱۸۷ میلیون تومان خرید و فروش می شد، امروز قیمت این محصول به ۱۸۳ میلیون تومان رسیده است

تیبا ۴ میلیون ارزان شد
خودرو تیبا هاچ بک یکی از محصولات منتخب از سوی جوانان در بازار کشور شناخته می شود که جانشین مناسبی برای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ است. این خودرو در ۲۲ آذرماه به بالاترین قیمت خود در ۹ ماهه گذشت رسید و با قیمت ۱۸۷ میلیون تومان خرید و فروش می شد. امروز قیمت این محصول به ۱۸۳ میلیون تومان رسیده که احتمال کاهش این بها در روزهای جاری نیز وجود دارد. البته افزایش یا کاهش قیمت این خودرو ارتباط مستقیم به عرضه محصول دارد و سودجویان تمایل کمتری به سرمایه گذاری روی این خودرو دارد.

۶ خودرو ایرانی ۱تا ۴ میلیون ارزان شدند

خودرو ساینا از ۲۰ آذرماه جاری تا امروز قیمت این خودرو روی بها ۲۰۰ میلیون تومان تثبیت و با کاهش قیمت مواجه نشده است

ساینا ارزان نشد!
خودرو ساینا جز یکی از محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا محسوب می شود که این روزها در بازار مشتریان حقیقی و سودجویان آن را انتخاب می کنند. ساینا از ۲۰ آذرماه با جهش ۵ میلیون تومانی قیمت به بها ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است. از ۲۰ آذرماه جاری تا امروز قیمت این خودرو روی بها ۲۰۰ میلیون تومان تثبیت و با کاهش قیمت مواجه نشده است. باتوجه به تغییر نرخ ارز در بازار، قیمت بسیاری از خودروها به جای کاهش روی مدار تثبیت حرکت کرده است.

۶ خودرو ایرانی ۱تا ۴ میلیون ارزان شدند

کوییک در ۲۱ آذرماه سال جاری به بها ۲۷۷ میلیون تومان در بازار رسید و تا امروز قیمت آن ثابت است

کوییک با قیمت ثابت
خودرو کوییک یکی از محصولات گران خودروسازی سایپا در بازار محسوب می شود. این خودرو که ابتدا با شعار ارزان ترین خودرو اتوماتیک به بازار راه یافت، اکنون قیمت چندان ارزانی ندارد. کوییک در ۲۱ آذرماه سال جاری به بها ۲۷۷ میلیون تومان در بازار رسید و تا امروز قیمت آن ثابت است. آنطور که به نظر می رسد، کوییک در روزهای پایانی هفته جاری کاهش قیمت نخواهد داشت و احتمالا در بازار ۱ میلیون تومان دیگر نیز گران شود.

خودرو در مسیر نزول قیمت؟
با تغییر نرخ ارز در بازار، بسیاری تصور داشتند که خودروی ها نیز روبه کاهش قیمت حرکت خواهند کرد. از ۱۸ آذرماه که افزایش بها خودرو در بازار کلید خورد، بسیاری از محصولات داخلی ۵ تا ۲۰ میلیون تومان جهش قیمت را تجربه کردند. با تغییر جزئی نرخ ارز در دو روز گذشته، این تصور ایجاد شد که احتمالا بازار خودرو نیز مسیر کاهش بها را در پیش خواهد گرفت.

شش خودرو بررسی شده از نظر قیمت در این گزارش گویایی شرایط فعلی بازار خودرو است، بازاری که سرمایه های سرگردان بازارهای موازی به آن ورود کرده و هر لحظه تورم این صنعت را افزایش می دهد. کاهش بها ۱ تا ۴میلیون خودروهای تولید داخل بیانگر عدم تمایل بازار و البته صنعت خودرو برای پایین آوردن قیمت محصولات است. عدم عرضه خودرو براساس تقاضا در بازار که عمده ی  این تقاضا هم کاذب هستند، زمینه لازم برای افزایش قیمت را فراهم کرده است. بنابراین کاهش قیمت چندان جدی در بازار محقق نخواهد شد. این مساله مشتری حقیقی در بازار از خودرو صفرکیلومتر به بازار محصولات دست دوم سوق خواهد داد.

کد خبر: ۱۲۳٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha