۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان سازمان برتر پژوهشی معرفی شد
در دهمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت؛

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان سازمان برتر پژوهشی معرفی شد

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دهمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان سازمان برتر پژوهشی معرفی شد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، در چهارمین روز هفته پژوهش و فناوری که امسال با شعار پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید برگزار می‌شود، از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دهمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان سازمان برتر پژوهشی تقدیر شد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری و رئیس ستاد دهمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت در تقدیرنامه خود خطاب به علی رسولیان ـ معاون وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ـ عنوان کرد: حوزه پژوهش و فناوری عرصه‌ای است که همواره با نواندیشی و نوآوری، موجب بهبود شاخص‌های اقتصادی، رشد بهره‌وری و بهبود فضای کسب و کار شده است.

برات قبادیان افزوده است: بدین ‌وسیله تلاش و مساعدت جنابعالی را در مسیر برنامه‌های علمی و پژوهشی بخش تولید و تجارت ارج می‌نهم و کسب عنوان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی برتر در دهمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۰ که به شعار پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید مزین شده است را تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند منان توفیقات روز افزون شما را مسألت می‌نمایم.

شایان ذکر است، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تا کنون ۶۳۹ طرح پژوهشی با محوریت حوزه‌های تخصصی صنایع کوچک و زیرساخت‌های صنعتی را در سطح ملی و شرکت‌های استانی تابعه خود در دست انجام داشته که ۶۰۴ طرح نیز به پایان رسیده است.

همچنین تا کنون چند طرح پژوهشی این سازمان و ۱۱ شرکت استانی تابعه موفق به کسب عنوان برتر در جشنواره‌های پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت شده‌اند و شمار زیادی از طرح‌های پژوهشی خاتمه یافته و کتاب‌های منتشر شده هم اکنون توسط انجمن‌های تخصصی، مدیران، کارشناسان و صنعتگران کشور درحال استفاده می‌باشد.

هفته پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۰ با شعار پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید از ۱۳ تا ۱۹ آذر در استان‌ها و از ۲۰ لغایت ۲۶ آذر در سطح ملی برگزار می‌شود.

یکی از رویدادهای مهم هفته پژوهش و فناوری، برگزاری بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار است که همزمان با نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ آذر شاهد برگزاری آن خواهیم بود.

مدرسه و دانشگاه، توسعه مرجعیت و دیپلماسی علمی، پشتیبانی و مانع‌ زدایی از تولید، اثربخشی اجتماعی، علوم انسانی و علوم پایه، بزرگداشت پژوهشگران و فناوران، از محورهای نامگذاری هفته پژوهش و فناوری امسال است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۶ شهرک و ۳۲۶ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۷ شهرک فناوری، ۳۸ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۵ هزار و ۴۱۵ قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از ۴۸ هزار و ۱۱۹ واحد صنعتی و سه هزار و ۱۵۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۶۱ هزار و ۱۷۴ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

کد خبر: ۱۲۳٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha