۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
شناسایی خانه های خالی قبل از تابستان آغاز می شود
معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با بازار:

شناسایی خانه های خالی قبل از تابستان آغاز می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه رونمایی سامانه املاک و اسکان پس از سالها نشان داد عزم راسخی در شناسایی خانه های خالی از سکنه داریم گفت:نظام اجاره داری حرفه ای قصد حذف مشاوران املاک را ندارد.

بازار_ با نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات مسکن همه ساله یک جهش قیمت و نابسامانی در بازار اجاره مسکن را شاهد هستیم به همین منظور وزارت راه و شهرسازی درصدد ساماندهی بازار اجاره است و تلاش دارد با راه اندازی نظام اجاره داری حرفه ای برای بلند مدت و اعطای وام به مستاجران در کوتاه مدت است.

کارشناسان و فعالان بازار مسکن معتقد هستند که تا زمانی که تقاضا از عرضه مسکن بیشتر باشد بازار اجاره سر و سامان نخواهد گرفت.

از سوی دیگر برخی کارشناسان می گویند چنانچه بازار اجاره مسکن ساماندهی شود و دولت از مستاجران حمایت کند دیگر شاهد رشد نرخ اجاره بهای مسکن در فصل نقل و انتقالات نخواهیم بود.

در این خصوص اما محمود محمودزاده نظر دیگری دارد و می گید با نظام اجاره داری حرفه ای می توانیم در بلند مدت بازار اجاره را ساماندهی کنیم.

وی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار با اشاره به اینکه نظام اجاره داری حرفه ای قبل از پایان سال گذشته و در بهمن ماه تدوین و برای تایید نهایی با سایر مراجع مثل وزارت صنعت و معدن و رفاه و اجتماعی برای اینکه به عنوان شغل محسوب شود ارائه شده است گفت:ساختار نظام اجاره داری حرفه ای در حال ایجاد است و بابد برای این شغل ها پروانه صادر شود.

محمودزاده خاطر نشان کرد:قطعا این پروژه می تواند تحول بزرگی در نظام اجاره داری ایجاد کند.

قصد ما حذف املاکی ها نیست و به دنبال ایجاد بازار موازی هستیم

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا با ایجاد شرکتهای فعال در نظام اجاره داری حرفه ای مشاوران املاک حذف خواهند شد تاکید کرد:به هیچ وجه قصد ما حذف مشاوران املاک نیست چرا که هدف ما ایجاد بازار موازی در بخش املاک و اجاره است.

محمودزاده گفت:بازار اجاره مسکن در کشور به صورت سنتی است پس اگر املاکی ها بیایند و حرفه ای عمل کنند می توانیم قدم های خوبی در بازار اجاره داشته باشیم.

وی ادامه داد:دز نظام اجاره داری حرفه ای شرکتها و افرادی که در حوزه اجاره سرمایه گذاری کنند و شغل آنها اجاره دادن واحدهای مسکونی به هر تعدادی باشد هم به نفع متقاضیان مسکن و هم سرمایه گذاران در این بخش خواهد بود.

شناسایی خانه های خالی از سکنه قبل از تابستان و آغاز فصل نقل و انتقالات

محمودزاده در پاسخ به این سوال که آیا سامانه املاک و اسکان قبل از آغاز فصل نقل و انتقالات اقدامات خود را بزای شناسایی خانه های خالی از سکنه آغاز خواهد کرد؟ گفت:قطعا سامانه املاک و اسکان قبل از آغاز فصل نقل و انتقالات شناسایی واحدهای خالی از سکنه را آغاز خواهد کرد تا به بازار اجاره بها کمک کند. چرا که ورود واحدهای خالی به بازار مسکن می تواند تا حدودی بازار اجاره بها را که از کمبود عرضه مسکن رنج می برد برطرف کند.

وام مسکن به مستاجران را پیگیری می کنیم

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت راه برنامه کوتاه مدت برای تقویت مستاجران ندارد،گفت: وزارت راه و شهرسازی به همراه بانک مسکن پیگیر پروژه ای هستند تا با شناسایی مستاجران به مستاجران واقعی وام با نرخ سود ۱۸ درصد پرداخت کند.

کد خبر: ۱۲٬۳۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha