۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
بلاتکلیف ماندن ۵ هزار هکتار از پایاب سد سهند هشترود
نماینده مردم هشترود در مجلس خبرداد؛

بلاتکلیف ماندن ۵ هزار هکتار از پایاب سد سهند هشترود

هشترود- نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: از ۸ هزار هکتار پایاب سد سهند فعلا ۳ هزار هکتار آن بهره‌برداری شده و هنوز برای ۵ هزار هکتار آن کاری صورت نگرفته است.

به گزارش بازار، سیدحمزه امینی خواستار تخصیص حق آبه شهرستان هشترود از سد کلقان را شد و اظهار داشت: قرار بود از این سد برای آب شرب شهر هشترود آبرسانی شود ولی متاسفانه این سد آبگیری شده ولی هنوز هیچ اقدامی نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از ۸ هزار هکتار پایاب سد سهند فعلا ۳ هزار هکتار آن بهره برداری شده است و هنوز برای ۵ هزار هکتار آن کاری صورت نگرفته است.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان در ادامه به نرخ ۲۴.۵ درصد بیکاری منطقه هشترود اشاره کرد و گفت: اگر این ۵ هزار هکتار پایاب سد سهند بهره برداری شود برای هر هکتار حداقل ۴ نفر ایجاد اشتغال می شود.

امینی گفت: از وزیر نیرو در خواست اجرای پایاب فاز ۴ که شامل روستاهای سعادتلو، قوبوز و ذوالبین می شود را کرده‌ام و امیدوارم با تشکیل تعاونی آبران این پروژه شروع شود.

وی گفت: اگر در فصل تابستان فکری به حال روستاهایی که با کمبود آب روبه‌رو هستند  نشود مردم این روستاها مهاجرت خواهند کرد و روستاها خالی از سکنه خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۳٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha