۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۲
بانک‌های عامل مسیر پول‌ها را به انحراف کشاندند
قائم مقام دیده بان شفافیت و عدالت:

بانک‌های عامل مسیر پول‌ها را به انحراف کشاندند

قائم مقام دیده بان شفافیت و عدالت از ۲۳۰ هزار میلیارد تومان مطالبات بانکی سخن گفت و افزود: این عدد و رقم‌ها نشان می دهد که هم بانک مرکزی به وظیفه اش عمل نکرده است.

به گزارش بازار، حسن جلواتی، قائم مقام دیده بان شفافیتیکی از راهکارهای اصلی و دغدغه نظام پولی و بانکی کشور را هدایت منابع مالی به سمت تولید دانست و گفت: از این طریق است که می توان به رونق تولید و کاهش تورم در اقتصاد رسید.

وی افزود: طبق آمار بانک مرکزی در انتهای سال ۹۷، حدوداً نزدیک به ۵۸ درصد منابع فقط در ۰.۴ دهم درصد سپرده های اشخاص حقیقی و حقوقی موجود است و همین حرکت پولی به سمت سپرده گذاری و سود عدم حرکت به سمت تولید باعث شده که یک عده بدون هیچ زحمتی سود ببرند و یک عده با زحمت زیاد، سود بدهند.

قائم مقام دیده بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه بحث تعارض منافع در شبکه نظام بانکی، نظارت بانکی مرکزی را بر بانکهای عامل بسیار ضعیف کرده گفت: بخشنامه ها و قوانینی که در مجلس و دولت تصویب و از طریق بانک مرکزی به بانکهای عامل ابلاغ می شوند متاسفانه مورد بی توجهی بانکها قرار می گیرند که علتش هم جابجایی یک عده از بانک مرکزی به بانکهای خصوصی است.

جلواتی از ۲۳۰ هزار میلیارد تومان مطالبات بانکی سخن گفت و افزود: این عدد و رقم ها نشان می دهد که هم بانک مرکزی به وظیفه اش عمل نکرده و هم بانکهای عامل مسیر پولها را به انحراف کشاندند.

قائم مقام دیده بان شفافیت و عدالت در رادیو گفت وگو تصریح کرد: بانکها سرمایه ها و سپرده ها را در حوزه خرید املاک و ارز و بورس مصرف کردند و به این ترتیب مسیر منابع را به جای تولید و اشتغال به سمت مسیر سوداگری بردند.

کد خبر: ۱۲۳٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha