۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
 مطالبه ۵ تا ۷ میلیارد دلاری ایران از عراق در حال وصول است
رئیس اتاق مشترک ایران و عراق:

مطالبه ۵ تا ۷ میلیارد دلاری ایران از عراق در حال وصول است

آل اسحاق، رئیس اتاق مشترک ایران و عراق عنوان کرد: بانک مرکزی ایران با بانک مرکزی عراق مذاکراتی انجام داده است و در این راستا قسمتی از مطالبات ایران از عراق در حال وصول است

به گزارش بازار، یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به تعاملات ایران و عراق گفت: این تعاملات شامل بخش خصوصی و بخش دولتی می شود که بخش دولتی مربوط به صنایع گاز، نفت، شرکت مپنا و دیگر شرکت های وابسته به وزارت نیرو است.

وی با تصریح بر اینکه بخش خصوصی مشکلی در رابطه با همکاری های خود با عراق ندارد اظهار کرد: البته این تجارت کمی برای بخش ایرانی گران تمام می شود زیرا از طریق صرافی این داد و ستد و انتقال پول صورت می گیرد.

رئیس مشترک اتاق ایران و عراق در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو در خصوص بخش دولتی و همکاری ایران در حوزه انرژی از جمله برق بیان کرد: ایران و عراق در این زمینه در حال تعامل با یکدیگر هستند و در حقیقت گاهی با تاخیر مطالبات ایران دریافت می شود. تجارت ایران و عراق در حوزه انرژی روی روال قرار دارد و مقدار کمی از مطالبات باقی مانده است که کم و زیاد می شود زیرا گاهی پرداخت از سوی عراق انجام می شود اما گاهی نیز پرداخت صورت نمی گیرد.

وی با اشاره به مطالبه پنج تا هفت میلیارد دلاری ایران از عراق عنوان کرد: بانک مرکزی ایران با بانک مرکزی عراق مذاکراتی انجام داده است و در این راستا قسمتی از مطالبات ایران از عراق در حال وصول است. البته با توجه به تغییر دولت، سرعت کار در وصول مطالبات بیشتر شده است و عراقی ها تعهد کرده اند در نخستین فرصت تمام مطالبات را پرداخت کنند.

کد خبر: ۱۲۳٬۷۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha