۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
جنگل ها با طرح تنفس احیا نشده است
عضو مجمع نمایندگان مازندران:

جنگل ها با طرح تنفس احیا نشده است

ساری- زارعی، عضو مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه مخالف تنفس جنگل نیستیم، گفت: احیای جنگل همزمان با طرح تنفس تعطیل شده است.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مازندران با داشتن دریا و جنگل نباید مردم آن فقیر باشد، گفت: باید در کنار اجرای طرح تنفس جنگل به احیا توجه می شود اما متاسفانه این کار تعطیل شده است.

وی افزود: هم احیا را تعطیل کردیم و هم در قالب تنفس جنگل کاری انجام نشده است و حتی چوب هایی که قبل از اجرای طرح تنفس جمع آوری و کنار جاده دپو شده است را سازمان جنگل ها نتوانست جمع آوری کند.

وی ادامه داد: چوب های شکسته و افتاده از جنگل ها خارج نشده است و دولت در این زمینه خوب کار نکرد و متاسفانه قاچاق در جنگل افزایش یافته است.

زارعی با تاکید براینکه کارها باید به مردم واگذار شود، گفت: هرچند کارخانه ها حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد نیاز را از جنگل تامین می کنند اما اگر خوب کار می کردیم می توانستیم نیاز آن ها را تامین کنیم.

این نماینده مجلس یادآور شد: هر درختی که قطع می شود باید چند درخت بکاریم و متاسفانه حتی نتوانستیم حقوق جنگلبان و نگهبانان جنگل را پرداخت کنیم.

وی با تاکید براینکه طرح تنفس به تنهایی مشکلات جنگل را حل نمی کند، تجاز به جنگل و عرصه ها را از دیگر مشکلات بیان کرد و کرد: سازمان جنگل ها باید با تخلفات برخورد کند.

کد خبر: ۱۲۳٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha