۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
تاخیر ۵۰ روزه در حمل نهاده‌های دامی به اصفهان|‌مجوز صادرات ۴ محصول صادر شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تاخیر ۵۰ روزه در حمل نهاده‌های دامی به اصفهان|‌مجوز صادرات ۴ محصول صادر شد

اصفهان – جهانبانی، عضو هیئت مدیره اتحادیه دامداران استان اصفهان گفت: نهاده‌های خریداری شده توسط دامداران اصفهان با ۵۰ روز تاخیر به دست دامداران می‌رسد.

حسین جهانبانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به آخرین وضعیت دامداران در استان اصفهان اظهار داشت: به دلیل کمبود نهاده در استان بسیاری از دامداران مجبور به کشتار دام خود هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳ هزار داحد دامداری سنتی و یک هزار و ۷۰۰ واحد دامداری صنعتی در استان اصفهان فعالیت دارند، ابراز داشت: همه این مراکز به دلیل خشکسالی و مشکلات ایجاد شده برای وارد کردن نهاده‌های دامی برای تامین خوراک دام با مشکل جدی رو به رو شده‌اند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه دامداران استان اصفهان با بیان اینکه طی یک سال گذشته به دلیل فشارهای اقتصادی و کمبود نهاده بسیاری از واحدهای دامداری سنتی در استان اصفهان تعطیل شده است، تصریح کرد: باید توجه داشت که مراکز دامداری صنعتی نیز نهاده مورد نیاز خود را از بازارگاه خریداری می‌کنند که این امر با چالش‌های زیادی رو به رو است.

برای هر کیلوگرم نهاده ۱۵۰ تومان پشت بارنامه دریافت می‌شود
وی با بیان اینکه در حال حاضر علاوه بر کمبود نهاده‌ها مشکلات حمل و نقل نیز بر چالش‌های پیش روی دامداران دامن زده است، افزود: دریافت پشت بارنامه برای هر کیلوگرم نهاده بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ تومان و همچنین تاخیر در ارسال بار رمق دامداران را کشیده است.

جهانبانی اضافه کرد: تاخیر در ارسال نهاده از بندر به اصفهان بعضا تا ۵۰ روز به طول می‌انجامد که این امر آزار دهنده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه دامداران استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل کمبود نهاده مجبور به کشتار دام در استان اصفهان هستیم، افزود: به صورت میانگین روزانه ۱۰۰ راس دام سنگین و ۵۰۰ راس دام سبک در اصفهان کشتار می‌شود که البته اخیرا این امر به دلیل نبود زیرساخت برای بسته بندی گوشت ذبح شده با کندی رو به رو شده است.

مجوز صادرات ۴ محصول توسط وزیر جهادکشاورزی صادر شد
وی در ادامه با بیان اینکه به منظور فروش تولیدات دامداری‌ها رایزنی‌هایی را مدت‌هاست با مسئولان دولتی انجام داده‌ایم، گفت: امروز این امر به نتیجه رسید و وزیر جهاد کشاورزی نامه صادرات چهار محصول شیر خشک، خامه ۴۰ درصد، روغن حیوانی و کره با عوارض بالا امضا و رونوشت آن را به وزارت صمت و گمرک ارسال کرد.

جهانبانی با اشاره به اینکه عوارض صادرات هر کیلوگرم شیر خشک ۱۰ هزار تومان، هر کیلوگرم کره ۱۵ هزار تومان، هر کیلوگرم روغن حیوانی ۲۰ هزار تومان و هر کیلوگرم خامه ۴۰ درصد ۶ هزار تومان اعلام شده است، گفت: ما برای فروش محصولاتمان و خالی کردن انبارهایمان مجبور به پرداخت این عوارض هستیم.

کد خبر: ۱۲۳٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha