۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
جزئیات کاهش ۵۰ درصدی هزینه خرید اوراق بانک مسکن
عضو هیات مدیره بانک مسکن تشریح کرد

جزئیات کاهش ۵۰ درصدی هزینه خرید اوراق بانک مسکن

علمداری، عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: هزینه خرید اوراق و وام برای مشتریان بانک مسکن، ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش بازار، محمد حسن علمداری عضو هیات مدیره بانک مسکن با توجه به اینکه خرید اوراق تسه بانک مسکن افزایش یافته و منطقی برای آن وجود ندارد که این موجب نگرانی خریداران شده است افزود: از طریق فرابورس پیگیری کردیم تا میزان عرضه بیشتر شود به همین دلیل هیئت مدیره تصویب کرد به مناسبت سالگرد تاسیس بانک به مدت یک ماه، از امروز تا ۲۵ دی ماه، ۵۰ درصد تسهیلات خرید یا جعاله که مشتریان استفاده می‌کنند بدون سپرده، و ۵۰ درصد از محل اوراق، پرداخت کند.

وی گفت: بر اساس نرخ روز، در تهران که زوجین ۴۸۰ مییلیون وام خرید و جعاله استفاده می‌کنند حدود ۵۰ میلیون تومان کاهش هزینه خواهند داشت.

عضو هیات مدیره بانک مسکن تصریح کرد: در آبان امسال، بر اساس موافقت بانک مرکزی، سقف تسهیلات خرید و جعاله، از محل اوراق، دو برابر شده است.

وی ادامه داد: البته میزان اوراق صادره و اوراق تسه موجود در بازار که ۱۶ و نیم میلیون است نمی‌توانست بر میزان افزایش تاثیر بگذارد که به نظر می‌رسد بیشتر بحث سوداگری و سود جویی باشد به همین دلیل برای اینکه آرامش به بازار برگردد ۵۰ درصد تسهیلات را بدون سپرده پرداخت می‌کنیم.

علمداری گفت: فرابورس با هماهنگی بانک مسکن، عرضه اوراق را افزایش می‌دهد و محدودیت‌هایی برای خرید و فروش اوراق غیر مصرفی ایجاد می‌شود تا عرضه بیشتر شود.

وی افزود: قیمت اوراق باید بین خریدار و فروشنده واقعی، منطقی باشد، چون تعادلی بین آن‌ها برقرار است، اما گاهی عوامل غیر از خریدار و فروشنده واقعی، در بازار دخیل می‌شوند که این امر باید یا از طریق کاهش خریداران و یا از طریق افزایش عرضه، منطقی شود، که به موجب اقدام اخیر، ۵۰ درصد متقاضیان غیر واقعی کاهش می‌یابد.

عضو هیات مدیره بانک مسکن ادامه داد: برای کسانی که وام تعمیرات می‌گیرند ۵۰ درصد تسهیلات آن‌ها به جای اوراق، وام بدون سپرده باشد. متقاضیان وام تعمیرات در سراسر کشور می‌توانند برای دریافت ۸۰ میلیون وام تعمیرات، ۴۰ میلیون را بدون سپرده و ۴۰ میلیون دیگر را اوراق دریافت کنند.

کد خبر: ۱۲۳٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مرتضی IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      0 0
      خیلی جالبه قیمت هر سهم اوراق دقیقا از دو برابر بیشتر شده یعنی عملا با هم همون مبلغ رو باید شخص پرداخت کنه