۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
ثبت شرکت و ثبت برند ارزان با نیک پارس در سال جدید

ثبت شرکت و ثبت برند ارزان با نیک پارس در سال جدید

اگر با مطالعه‌ این متن که در آن جزئیات و مزایای ثبت شرکت و ثبت برند توضیح داده شده است، باز هم جای سوال و ابهام برایتان باقی ماند؛ حتماً با کارشناسان ما تماس بگیرید.

به گزارش بازار، اگر با مطالعه‌ این متن که در آن جزئیات و مزایای ثبت شرکت و ثبت برند توضیح داده شده است، باز هم جای سوال و ابهام برایتان باقی ماند؛ حتماً با کارشناسان ما تماس بگیرید و سؤالاتتان را از ما بپرسید. از صفر تا صد همراه شما هستیم. دنیای تجارت داخلی و بین الملل هر لحظه در حال تغییر و پیشرفت است. از همین جهت هر روز شرکت‌های مختلفی برای پیدا کردن بازار مخصوص به خود پای در عرصه رقابت گذاشته‌اند. بسیاری از آن‌ها با نام‌های خاص و منحصربه‌فرد، طرح‌های جدید و ایده‌های نو فعالیت خود را آغاز می‌کنند. اما در این بین عده‌ای از این شرکت‌ها خواسته یا ناخواسته نام شرکت‌های دیگر و یا اسامی مشابه را برای فعالیت تجاری خود به کار می‌گیرند.

ثبت شرکت nikepars

به‌طور کلی می‌توان گفت از لحاظ قانونی هیچ الزامی برای ثبت شرکت و علامت تجاری وجود ندارد. اما بسیاری از افراد برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی برای اینکار اقدام می‌نمایند. در ادامه قصد داریم تا ابتدا تعریفی کوتاه از ثبت برند داشته باشیم و در ادامه به تفسیر مزایا و مراحل ثبت شرکت بپردازیم. پس اگر شما هم قصد ثبت شرکت خود را دارید میتوانید با مراجعه به لینک زیر اقدام کنید :

https://nikepars.com/ثبت-شرکت/

ثبت برند یا علامت تجاری چیست؟

به‌طور کلی برند یا علامت تجاری نامی است که برای متمایز شدن و معرفی یک محصول و یا خدمات به‌کار برده می‌شود. به بیان دیگر علامت تجاری می‌تواند یک اسم، اصطلاح، طرح، نشانه و یا ترکیبی باشد که به خریداران و مصرف‌کنندگان این فرصت را می‌دهد که به درستی و با دید باز اقدام به انتخاب و خرید نمایند.

از نگاهی دیگر علامت تجاری و نام تجاری به تشخیص و تفکیک کالاهای شبیه به هم کمک شایانی می‌نماید.

مزایای ثبت برند و شرکت

  • قانونی شدن

اولین و شاید مهم‌ترین مزیتی که ثبت برند برای شما دارد این است که در مقابل قانون شناخته می‌شوید. اما این شناخته شدن به چه معناست؟ وقت شما برند و نام تجاری خود را به ثبت برسانید، این امکان برای شما ایجاد می‌شود؛ از افرادی که از برند شما استفاده می‌کنند، شکایت کنید و آن‌ها مجبور می‌شوند اسم برندشان را تغییر داده و به شما غرامت پرداخت نمایند.

به‌طور کلی ثبت شرکت و نام تجاری این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا دیگران نتوانند از برند شما تقلید و سوء استفاده نمایند و در عین حال با خیال راحت به فعالیت تجاری خود می‌پردازید.

  • ایجاد تمایز و تفاوت

ثبت برند و نام تجاری علاوه‌ بر مزایایی که برای شما دارد می‌توانید برای مشتریان شما نیز سودمند باشد. از این جهت آن‌ها به‌راحتی می‌توانند محصولات و یا خدمات شما را پیدا کنند و از آن استفاده نمایند. علاوه‌ بر آن ثبت شرکت و نام تجاری موجب می‌شود تا شما به نیازهای مشتریان خود دست پیدا کنید و با علل انتخاب برند شما و یا انتخاب رقبای شما آشنا شوید. در نهایت این امر موجب می‌شود تا شما بتواند با افزایش کیفیت محصولات خود و تطابق آن‌ها با نیاز مشتری سهم بیشتری در بازار کسب نمایید.

  • بازاریابی

یکی از مهم‌ترین عواملی که امروزه در دنیای تجارت نقش مهمی را ایفا می‌کند؛ بازاریابی است. در واقع کار اصلی بازاریابان معرفی و شناساندن یک خدمات یا محصول به بازار فروش است که این امر بدون وجود برند و یا لوگو امکان‌پذیر نیست.

  • ایجاد دارائی و سرمایه

لازم است بدانید که اگر برندی که به ثبت رساندید بتواند در بازار تجارت ارزش و شهرت پیدا کند، این برند شما می‌تواند به تنهایی یک دارائی ارزشمند به شمار آید.

  • اعطای حق نمایندگی

حتما شما بارها و بارها شنیده‌اید که فلان برند حق امتیاز خود را به فروش می‌رساند. اما این جمله به چه معناست؟ هنگامی‌که شما ثبت برند را انجام می‌دهید در واقع اجازه استفاده برای اشخاص ثالث نیز فراهم می‌شود.

  • دریافت وام و سرمایه

یک برند زمانی می‌تواند از طرف دولت و همچنین بانک‌ها دارای ارزش و اعتبار باشد که به ثبت رسیده باشد. در دریافت وام و یا پیداکردن سرمایه‌گذار زمانی امکان‌پذیر است که شما شرکت و یا برند خود را ثبت کرده باشید.

ثبت برند موجب می‌شود تا از طرف قانون به رسمیت شناخته شوید و همچنین به بانک‌ها و سرمایه‌گذاران این اطمینان خاطر را بدهید که تجارت شما قابل اعتماد است.

اگر قصد ثبت برند خود را دارید میتوانید با مراجعه به لینک زیر اقدام کنید :

https://nikepars.com/ثبت-مالکیت-معنوی/ثبت-برندجواز-تاسیس/

ثبت برند nikepars

مراحل ثبت برند

  1. انتخاب نام برند و شرکت

نخستین گام برای شروع انتخاب نام برند است که می‌خواهید سال‌ها با آن به فعالیت تجاری بپردازید.

  1. استعلام قابلیت ثبت برند

در این مرحله شما باید نام برندی که می‌خواهید به ثبت برسانید را استعلام کنید. اگر این برند قبلاً ثبت شده باشد شما دیگر نمی‌توانید آن نام را برای خود ثبت کنید. این امر موجب می‌شود احتمال رد شدن برند شما درصد بالایی کاهش پیدا کند.

  1. تکمیل مدارک

در این مرحله،  پس از انتخاب نام برند و استعلام آن نیاز است مدارک لازم جهت ثبت برند را تکمیل نمایید.

  1. ثبت اظهارنامه علامت تجاری

بعد از تکمیل مدارک لازم می‌بایست در وب‌سایت مرکز مالکیت معنوی ثبت نام نموده و بعد از آن جهت تأیید حساب کاربری خود گواهی تایید امضا از دفترخانه ثبت اسناد رسمی دریافت نمایید.

ثبت تغییرات شرکت

از دیگر خدمات ما در نیک پارس ثبت تغییرات شرکت شما است. به‌طور کلی بعد از ثبت شرکت ممکن است مؤسسین و سهامداران آن قصد ایجاد تغییراتی در موضوع فعالیت شرکت، عنوان و نام شرکت داشته باشند. هرچند که شما خودتان هم می‌توانید جهت ثبت تغییرات شرکت اقدام نمایید؛ اما از آنجایی که یک اشتباه کوچک در وارد کردن کد ملی اشخاص موجب رد درخواست شما خواهد شد، پس انجام این کار را با خیال راحت و کم‌ترین هزینه به ما بسپارید.

ثبت تغییرات شرکت nikepars

اخذ رتبه‌بندی

به‌طور کلی رتبه‌بندی شرکت‌ یا همان گرید در واقع نوعی معیار و ملاک تشخیص صلاحیت جهت بررسی توان مالی و فنی شرکت‌ها است. از مزایای رتبه‌بندی می‌توان به آگاهی از تقاط ضعف و قوت شرکت خود و بکارگیری استراتژی‌هایی جهت رفع آن اشاره نمود. علاوه‌بر آن با اطلاع از رتبه شرکت خود می‌توانید جایگاه شرکت خود را در بازار تجارت و در میان سایر رقبا بهتر بشناسید.

کلام پایانی

موسسه حقوقی نیک پارس با سال‌ها تجربه در زمینه‌ی ثبت شرکت، رتبه‌بندی، ثبت تغییرات شرکت آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. همکاری با شما افتخار ماست. شما می‌توانید جهت مشاوره و اطلاع از جزئیات خدمات اخذ رتبه و ثبت شرکت نیک پارس با مشاوران با شماره  ۰۲۱۲۲۸۸۱۲۳۵ تماس حاصل نمایید. علاوه‌بر آن می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از خدمات نیک پارس به وب‌سایت ما به آدرس https://nikepars.com مراجعه نمایید.

کد خبر: ۱۲۳٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha