۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
بودجه شرکت‌های دولتی هیچ گردشی در خزانه ندارد
نماینده مردم آبادان در مجلس:

بودجه شرکت‌های دولتی هیچ گردشی در خزانه ندارد

نماینده مردم آبادان در مجلس با انتقاد از عدم تحول و اصلاح در ساختار بودجه گفت: بودجه شرکت‌های دولتی طبق قانون تنظیم مقررات مالی دولت قابل تغییر است لذا هیچ گردشی در خزانه ندارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدمجتبی محفوظی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۳ آذرماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره عملکرد بودجه شرکت‌های دولتی در سال ۱۳۹۹، ۶ ماه نخست سال جاری و پیشنهادهای مطرح برای سال ۱۴۰۱ گفت: بودجه شرکت‌های دولتی که در قانون آمده قابل تغییر است و به استناد ماده ۲ قانون تنظیم مالی دولت قابل تغییر است بنابراین مجلس بودجه‌ای را تصویب می‌کند که امکان تغییر دارد و به همین جهت هیچ گردشی در خزانه ندارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: بودجه شرکت‌های دولتی دو سوم بودجه کشور را شامل می‌شود که مصارف و منابع آن به عهده سایر ارکان است. این بخش از بودجه متأسفانه معطوف به هدف و قابل کنترل نیست.

وی با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره اصلاح ساختار بودجه اظهار کرد: علیرغم تأکیدات فراوان ایشان تحولی در ساختار بودجه اتفاق نیفتاده و این دو سوم از منابع شرکت‌های دولتی نیز تأثیری در کنترل تورم یا مبارزه با محرومیت نداشتند. بزرگترین شرکت‌ها در استان خوزستان وجود دارد اما این استان همچنان محروم و مظلوم است.

محفوظی تصریح کرد: اگر بحث محرومیت مطرح باشد نباید غیر از استان خوزستان که با این همه ثروت در صدر نخست درآمدزایی و محرومیت است، سخن گفت. دولت سیزدهم نیز وعده داده که به استان خوزستان به طور ویژه توجه خواهد کرد اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است. امیدواریم خوزستان از این وضعیت خارج شود و شاهد هیچ مشکل اجتماعی و امنیتی در این نقطه صفر مرزی نباشیم.

کد خبر: ۱۲۳٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha