۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵
اومیکرون تاثیر چندانی بر تقاضای نفت نداشته است| افزایش ۵ میلیون بشکه ای تولید نفت اوپک در ۲۰۲۲
اوپک گزارش داد؛

اومیکرون تاثیر چندانی بر تقاضای نفت نداشته است| افزایش ۵ میلیون بشکه ای تولید نفت اوپک در ۲۰۲۲

سازمان اوپک با انتشار گزارشی تاکید کرد که شیوع ویروس اومیکرون تاثیر چندانی بر کاهش تقاضای نفت نداشته و پیش بینی می شود تقاضای نفت در بازارهای جهانی تا ۴.۲ میلیون بشکه در در روز افزایش یابد.

به گزارش بازار، سازمان اوپک با انتشار گزارشی تاکید کرد که برآوردهای این سازمان نشان از آن دارد که شیوع سویه اومیکرون کرونا در جهان، تاثیر چندانی بر کاهش تقاضاضی نفت در بازارهای جهانی نخواهد داشت. 

در گزارش اخیر این سازمان آمده است، اوپک انتظار ندارد شیوع سویه ویروس کرونای اومیکرون به شدت بر مصرف نفت تأثیر بگذارد، چراکه نرخ واکسیناسیون کووید-۱۹ در سطح جهان در حال افزایش است.

در متن این گزارش آمده است: انتظار می رود تاثیر نوع جدید کرونا به نام اومیکرون خفیف و کوتاه مدت باشد، زیرا جهان برای مدیریت کووید -۱۹ و چالش های مرتبط با آن مجهزتر می شود. همچنین چشم انداز اقتصادی در اقتصادهای پیشرفته و ثابت و در حال بهبود است. 

در گزارش این سازمان آمده است: اوپک پیش بینی خود را برای رشد تقاضای جهانی نفت در همان سطح نگه داشته و انتظار دارد تولید نفتاعضای این سازمان، امسال ۵.۷ میلیون بشکه در روز و سال آینده ۴.۲ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

اوپک تصریح کرد: برآورد می‌شود که رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۱ به میزان ۵.۷ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است... در سال ۲۰۲۲، با توجه به بهبود مدیریت کووید-۱۹ و افزایش نرخ واکسیناسیون، پیش‌بینی می‌شود تقاضای جهانی نفت به میزان ۴.۲ میلیون بشکه در روز افزایش یابد. در این گزارش آمده است که امکان بازگشت فعالیت های اقتصادی و تحرک به سطوح قبل از همه گیری کرونا، به ویژه افزایش حمل و نقل و نیاز به سوخت های نفتی بیشتر وجود دارد.

کد خبر: ۱۲۳٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha