۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
از سرگیری تولید سایت ایران خودرو در سنگال
با پیگیری های مستمر محقق شد

از سرگیری تولید سایت ایران خودرو در سنگال

معاون صادرات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو از فعالیت مجدد سایت این شرکت در سنگال و تولید و عرضه خودرو به بازار این کشور خبر داد.

به گزارش بازار، کیانوش پورمجیب معاون صادرات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو در این باره گفت: با تمدید کنوانسیون معافیت گمرکی از سوی دولت سنگال، اقدامات لازم برای فعال سازی مجدد سایت تولیدی ایران خودرو در این کشور موسوم به «سنیران‌اتو»، انجام و در نهایت منجر به تولید و عرضه محصولات ایران خودرو به بازار شد.

وی با اشاره به راهبرد فعلی ایران خودرو در حوزه صادرات مبنی بر توسعه سهم بازار برون مرزی ایران خودرو، حمایت همه‌جانبه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره ایران‌خودرو را عامل مهمی در احیای سایت سنگال ارزیابی کرد و افزود: با ساماندهی سایت تولیدی «تیس» و «داکار» موفق به از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و تولیدی در سنگال می‌شویم.

پورمجیب با بیان این که در مرحله نخست تولید سمند با کاربری تاکسی آغاز شده، ‌ افزود: سایر محصولات نیز در حال معرفی به بازار سنگال برای بررسی نیاز و سلایق مشتریان این کشور است.

وی با بیان این که با وجود محدودیت‌های بین‌المللی، ‌ تلاش‌های ایران خودرو برای احیای این سایت به ثمر نشسته، ‌ اظهار کرد:‌ حمل و ارسال محموله‌های سفارش‌گذاری شده از سوی طرف سنگالی صورت گرفته و مونتاژ و عرضه سمند تاکسی آغاز شده است.

معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو از ارسال محموله دوم برای مونتاژ خودرو خبر داد و گفت: با فعال سازی سایت سنگال، ‌ اهداف صادراتی در منطقه آفریقا را با سهولت بیش‌تری دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: در حال برنامه‌ریزی برای صادرات سایر محصولات گروه صنعتی ایران خودرو به سنگال از جمله محصولات تجاری سنگین و نیمه سنگین و موتور سیکلت نیز هستیم.

کد خبر: ۱۲۳٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha