۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
پی ال‌ سی زیمنس

پی ال‌ سی زیمنس

پی ال سی زیمنس چیست؟ امروزه نحوه مدیریت و تولید در صنایع مختلف از قبیل خودروسازی، غذایی، شیمیایی، نفتی، گازی و بسیاری موارد دیگر در مقایسه با قبل، دستخوش تغییرات زیادی شده است.

به گزارش بازار، پی ال سی زیمنس چیست؟ امروزه نحوه مدیریت و تولید در صنایع مختلف از قبیل خودروسازی، غذایی، شیمیایی، نفتی، گازی و بسیاری موارد دیگر در مقایسه با قبل، دستخوش تغییرات زیادی شده است. بخش اصلی این تغییرات به رباتیزه کردن صنایع اختصاص دارد که در اصطلاح اتوماسیون صنعتی زیمنس نامیده می شود. اتوماسیون سازی صنایع نیازمند بکارگیری تجهیزات مختلفی است که پی ال سی یکی از مهم ترین آنها است. این مقاله به بررسی یک مورد از بهترین تجهیزات عنوان شده در بازار تحت عنوان پی ال سی زیمنس اختصاص داده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تا پایان همراه باشید.

پی ال‌ سی زیمنس

اتوماسیون صنعتی چیست؟

پیش از پرداختن به پی ال سی زیمنس ارائه پیش زمینه ای در رابطه با فضای بکارگیری این تجهیزات یعنی اتوماسیون سازی ضرورت دارد. امروزه نقش اتوماسیون در صنایع مختلف به امری انکارناپذیر تبدیل‌ شده است؛ به ‌عنوان مثال می ‌توان به صنایع نفت، پتروشیمی، خودروسازی، شیمیایی، غذایی، آب، برق و ... اشاره کرد. اتوماسیون صنعتی فرآیند است که طی آن از ترکیب نرم افزار و سخت افزار به‌ جای نیروی کار برای کنترل تجهیزات مختلف بهره می گیرند. بسیاری از افراد این موضوع را مشابه مکانیزه کردن تجهیزات صنعتی می دانند. این در حالی است که مکانیزه کردن به‌ معنای بکارگیری دستگاه مخصوص برای نیروهای انسانی به‌ منظور انجام کار به بهترین شکل ممکن است. در واقع اتوماسیون یک گام جلوتر از مکانیزه کردن قرار دارد.

در اصطلاح علمی اتوماسیون صنعتی رباتیزه کردن نامیده می‌ شود؛ زیرا ربات ‌ها به کمک رایانه و سایر ابزار، ماشین‌ آلات موجود در خط تولید را کنترل کرده و جایگزین نیروهای انسانی می‌ شوند. ناگفته نماند که اگرچه در رابطه با اتوماسیون سازی صنایع مختلف، تلاش ‌های بسیاری صورت گرفت است؛ اما در کمتر مواردی این موضوع به ‌صورت کامل محقق شده و ما بیشتر شاهد اجرای ناقص و جزئی اتوماسیون سازی صنایع هستیم. در اینگونه موارد نیروی کار به ‌طور کامل حذف نشده و بخشی از کار هدایت تجهیزات تولید برعهده آنها قرار دارد.

مزایای اتوماسیون صنعتی

مزایای اتوماسیون صنعتی در موارد زیر خلاصه شده است:

  • ضریب ایمنی در واحدها افزایش ‌یافته و درنتیجه نیروهای کار از لحاظ جسمی و روحی آرامش بیشتری را تجربه می کنند.
  • تولید ضایعات یا پسماند در واحدهای تولیدی به میزان چشمگیری کاهش می ‌یابد.
  • کنترل کیفیت محصول با دقت و سرعت بیشتری انجام می شود.
  • سرعت راندمان و بهره ‌وری واحدهای تولیدی افزایش می ‌یابد.
  • علاوه‌ بر کمیت، کیفیت محصول تولیدی نیز افزایش می ‌یابد.

پی ال سی

نصب اتوماسیون صنعتی به تجهیزات مختلف نیاز دارد که یکی از مهم ‌ترین تجهیزات بکاررفته در اتوماسیون صنعتی پی ال ‌سی (Programmable Logic Controller) نام دارد. در واقع پی ال سی هسته‌ مرکزی اتوماسیون صنعتی است که تمامی اقدامات ربات‌ ها را مدیریت و کنترل می ‌کند. این امر نیازمند دریافت اطلاعات، پردازش و ارسال فرمان به عملگر توسط پی ال‌ سی است. از این رو ساختار آن از سه بخش ماژول ورودی، پردازنده مرکزی و ماژول خروجی تشکیل می‌ شود. درگذشته رله های الکترومکانیکی و سیستم های پنوماتیکی بجای پی ال سی مورد استفاده قرار می گرفتند؛ اما از دهه ۸۰ میلادی به بعد تجهیزات عنوان شده به دلیل استهلاک، هزینه ‌های بالا و ناتوانی در تغییر عملکرد سیستم با پی ال سی جایگزین شده اند.

پی ال‌ سی زیمنس

مزایای پی ال سی

مزایای پی ال سی عبارتند از:

  • ابعاد کوچک
  • افزایش ایمنی
  • قابلیت کنترل از راه دور
  • دارای ضریب اطمینان بالا
  • تسهیل در تعمیر و نگهداری
  • قابلیت انجام عملیات پیچیده
  • داشتن قابلیت گسترش و تغییر
  • حفاظت ‌شده در برابر اختلالات محیطی
  • کاهش هزینه و زمان نصب و راه‌ اندازی
  • ساده و سطح بالا بودن زبان برنامه ‌نویسی

پی ال سی زیمنس

شرکت های مختلفی در رابطه با طراحی و تولید این تجهیزات روز در سراسر جهان فعال هستند. از این رو برندهای مختلفی از پی ال سی در بازار موجود است؛ به‌ عنوان مثال می توان به برندهای Siemens، Rockwell Automation، Omron، Mitsubishi و Schneider Electric اشاره کرد. زیمنس یکی از بزرگ ترین شرکت های چند ملیتی و خوشه ای آلمانی است که در زمینه های مختلف از قبیل صنعت، بهداشت، انرژی، زیرساخت و شهری فعالیت دارد. عنوان اولین واحد سودآور این شرکت مربوط به تجهیزات اتوماسیون صنعتی است. بنحویکه پی ال سی های ساخت این شرکت با کیفیت بسیار زیاد شناخته می شوند.

انواع پی ال‌ سی زیمنس

شاخص ‌ترین انواع پی ال سی زیمنس شامل موارد زیر است:

  • مدل S۷-۲۰۰؛ یکی از ارزان‌ قیمت‌ ترین میکرو پی ال‌ سی زیمنس موجود در بازار، مناسب برای مقاصد کنترلی ساده تا نسبتاً پیچیده، نصب آسان و راحت، تولید به‌ صورت ماژولار و کامپکت
  • مدل S۷-۳۰۰؛ دارای قابلیت و قدرت بسیار بالا
  • مدل S۷-۴۰۰؛ قدرتمندتر و سریع ‌تر از مدل از ۳۰۰ به ‌لحاظ پردازش، امکان بهره‌گیری از چندین CPU
  • مدل S۷-۱۲۰۰؛ دارای ابعاد کوچک، قدرت و انعطاف ‌پذیری بالا برای کنترل تجهیزات، ساختار ماژولار، کارایی بالا، کارکرد ساده، قیمت مناسب
  • مدل S۷-۱۵۰۰؛ جدیدترین نسل پی ال ‌سی زیمنس، قیمت مناسب، بالا بودن سرعت پردازنده، اتصال به منبع تغذیه خارجی ۲۴ ولتی در شرایط خرابی منبع تغذیه اصلی یا در دسترس نبودن آن، دارای نمایشگر، دارای قابلیت حفاظت، عیب ‌یابی و تشخیص خطا، اتصال به شبکه‌ های صنعتی پروفی نت و پروفی باس

پی ال‌ سی زیمنس

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی یکی از بهترین برندهای پی ال سی موجود در بازار تحت عنوان زیمنس پرداختیم. این تجهیزات عضو اصلی فرآیند اتوماسیون سازی صنایع مختلف هستند؛ به عنوان مثال می توان به صنایع شیمیایی، غذایی، نفتی، گازی، ساختمانی خودروسازی و ... اشاره کرد.

اتوماسیون صنایع امروزه به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است؛ زیرا مزایای بسیاری (مثل راندمان بالا، کاهش تولید پسماند یا ضایعات و افزایش کنترل کیفیت) برای آن وجود دارد که قابل چشم پوشی نیست.

به همین دلیل استفاده از تجهیزات باکیفیت و مرغوب مورد توجه صاحبان صنایع قرار دارد.

شرکت "تامین صنعت" آماده خدمت رسانی به متقاضیان و خریداران عزیز در رابطه با تامین انواع مدل پی ال سی زیمنس، کلید حرارتی زیمنس و ... است. برای گرفتن مشاوره، استعلام قیمت و خرید آنلاین از طریق شماره های درج شده در سایت اقدام کنید.

اطلاعات تماس
شعبه مرکزی

آدرس : تهران – خیابان لاله زار جنوبی

شماره تماس : ۳۳۹۹۹۲۳۷ – ۳۳۹۹۹۲۳۸

شماره موبایل : ۰۹۱۲۴۵۹۱۰۵۰ – ۰۹۳۵۱۹۰۰۷۶۹

کد خبر: ۱۲۳٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha