۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
بررسی دیسنترالند و متاورس| صفر تا صد خرید زمین مجازی با ارز MANA
بازار بررسی کرد؛

بررسی دیسنترالند و متاورس| صفر تا صد خرید زمین مجازی با ارز MANA

زمین مجازی یا همان دیسنترالند، از جمله سرمایه گذاری های اخیر پر سود در زمینه دارایی های دیجیتال است که طی ماه های گذشته نیز سود خوبی را عاید سرمایه گذاران خود کرده است.

به گزارش بازار، چند سال پیش، سرمایه گذاری در املاک مجازی تا حدودی پوچ به نظر می رسید. امروز داستان خیلی فرق کرده است. اکنون، می‌توانید اسلات‌های زمین مجازی را در جهان‌های دیجیتالی مانند Decentraland (MANA) بخرید و البته باید بدانیم که با گذر زمان، سرمایه گذاران در این صنعت جدید دیجیتال، در حال افزایش هستند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد متاورس و اینکه چگونه می توانید در املاک مجازی سرمایه گذاری کنید تا در مراحل اولیه تصاحب زمین متاورس بالقوه آشنا شوید، با ما همراه باشید. این گزارش صرفا جنبه اطلاع رسانی در زمینه تحولات جدید در صنعت دیجیتال دارد و به منزله تایید محتوای آن نیست.

متاورس چیست؟
در حال حاضر اغلب متاورس به مفهوم یک واقعیت دیجیتال جایگزین توضیح داده می شود که واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت توسعه یافته را ترکیب کرده که در آن، انسان ها قادر به کار، بازی و زندگی دیجیتالی خواهند بود.

متاورس اصطلاح و مفهومی است که بیش از سه دهه وجود داشته است، اما تا همین اواخر، پس از اعلام برنامه‌های فیسبوک برای تبدیل شدن به یک شرکت متاورس، این ایده از محبوبیت زیادی برخوردار شد. 

در نتیجه، هم اکنون سرمایه‌گذاران بیشتری در حال بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این فضای جدید با رشد سریع هستند. خرید زمین مجازی در دنیای دیجیتال پیشرو یکی از این فرصت هاست.

زمین مجازی چیست و چرا سرمایه گذاران اقدام به خرید آن می کنند؟
املاک و مستغلات یکی از محبوب ترین طبقات دارایی در جهان است و اکنون به حوزه دارایی های دیجیتال نیز وارد شده اند. 

سرزمین مجازی یا همان سرزمین مجازی، زمین ناملموسی است که در دنیای مجازی وجود دارد. درست مانند زمین فیزیکی، این نوع زمین ها نیز با شاخش «قطعه» فروخته می شود و می توان آن را با ارزهای مخصوص به خود خریداری کرد. امروزه فضاهای مجازی متعددی وجود دارد که به شما امکان خرید ملک مجازی را می دهد. مسلماً سرزمین مجازی محبوب ترین آنهاست.

فروش زمین های مجازی به قیمت صدها هزار دلار!
در ژوئن سال جاری، یک قطعه زمین مجازی به قیمت بیش از ۹۰۰ هزار دلار در دسنترالند فروخته شد و این فقط یک مثال از هزارن نمونه خرید و فروش های این نوع زمین ها است. با توجه به علاقه فزاینده به متاورس، ROI (بازده سرمایه گذاری) بالقوه در زمین مجازی برای سفته بازان ارز دیجیتال امیدوار کننده به نظر می رسد. 

ثانیاً، سرمایه‌گذاران می‌توانند زمین‌های مجازی خود را مورد استفاده قرار دهند و از آنها درآمد کسب کنند. به عنوان مثال، اگر صاحب یک زمین مجازی هستید، می‌توانید رویدادها یا مهمانی‌های انحصاری را میزبانی کنید و از کسانی که می‌خواهند در این مهمانی ها شرکت کنند، هزینه دریافت کنید.

برای نمونه، «اسنوپ داگ»، خواننده آمریکایی، میزبان یک مهمانی انحصاری در پلتفرم توکن «سند باکس» بود تا عمارت واقعی خود را بازسازی کند. شرکت کنندگان می توانستند با توکن های NFT خود در این مهمانی شرکت کرده و نسبت به پرداخت ورودی مهمانی اقدام کنند. 

ثالثاً، سرمایه گذاران می توانند درآمد منظمی از زمین های مجازی خود داشته باشند. به عنوان مثال، می توانید با استفاده از NFT در زمین مجازی خود یک خانه مجازی بسازید و آن را با درآمد ماهانه اجاره کنید. یا یک گالری هنری NFT راه‌اندازی کنید و فضا را به هنرمندان فعال در ارز دیجیتال جدید اجاره دهید تا کارهای خود را در متاورس به نمایش بگذارند.

نحوه خرید زمین در دسنترالند: راهنمای گام به گام
Decentraland یک پلتفرم واقعیت مجازی مبتنی بر بلاک چین است که کاربران را قادر می سازد تا زمین مجازی مد نظر خود را بخرند، بازی کنند، رویدادها را میزبانی کنند و به طرق مختلف با یکدیگر تعامل داشته باشند.

Decentraland LAND-What drives long term value

ابعاد هر قطعه زمین در دسنترالند ۱۶ متر در ۱۶ متر است و به عنوان یک NFT نشان داده می شود. تعداد قطعات زمین در دسنترالند ۹۰ هزار قطعه است که به ایجاد کمبود کمک می کند. هر کسی می تواند زمین را در دسنترالند از طریق OpenSea - که یک بازار NFT محسوب می شود- یا از طریق بازار رسمی دسنترالند خریداری کرده، اجاره بدهد یا بفروشد.

اکنون که مفهوم دسنترالند را متوجه شدیم، در زیر یک راهنمای گام به گام در مورد چگونگی خرید زمین در دسنترالند به طور مستقیم از Marketplace آورده شده است.

مرحله ۱: به بازار دسنترالند بروید
برای شروع، باید از Decentraland’s Marketplace دیدن کنید و وارد حساب کاربری خود شده یا ثبت نام کنید.

پس از ورود به سیستم، به بخش «Parcels and Estates» بروید. سپس روی «View All» کلیک کنید.

مرحله ۲: یک قطعه زمین را انتخاب کنید
مرحله بعدی این است که قطعات زمین موجود را مرور کنید و زمین مورد نظر خود را انتخاب کنید. مزیت خرید زمین در دسنترالند به طور مستقیم از بازار این است که می توانید مناطق مجاور و نزدیکی به مناطق معروف را ببینید

Decentraland Review: Free Market Economy in a Virtual Space - XR Today

.

هنگامی که قطعه زمین مجازی خود را انتخاب کردید، روی آن کلیک کنید تا جزئیات آن را ببینید. در اینجا، قیمت زمین را در MANA، در دسترس بودن آن و نام مالک را مشاهده خواهید کرد. برای خرید روی "Buy" کلیک کنید.

مرحله ۳: کیف پول خود را به بازار دسنترالند وصل کنید
برای خرید، باید اطمینان حاصل کنید که کیف پول شما به حساب شما متصل است زیرا پس از موفقیت و تکمیل خرید، زمین به عنوان NFT به کیف پول شما ارسال می شود.

اگر کیف پول ندارید، می توانید کیف پول هایی مانند MetaMask و Trust Wallet را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید. به یاد داشته باشید که کیف پول مورد نظر شما باید قابلیت پذیرش MANA یا اتریوم (ETH) کافی باشد تا بتوانید خرید کنید.

مرحله ۴: زمین مجازی خود را تأیید کنید
پس از تکمیل خرید، می توانید زمین خود را در کیف پول خود تأیید کنید.

اگر از Trust Wallet استفاده می‌کنید، می‌توانید همان را در قسمت «Collectibles» و در زیر تب «NFTs» در کیف پول MetaMask تأیید کنید.

آیا باید املاک مجازی را در متاورس بخرید؟
تا کنون، بازار املاک مجازی تنها یک جهت روند قیمتی را می شناسد و آن هم صعودی است. با فشار فیس‌بوک به متاورس و علاقه سرمایه‌گذاران متمرکز بر وب ۳.۰ به همه چیزهای متاورس، املاک مجازی می‌تواند به یک طبقه دارایی بسیار پرسود، به‌ویژه برای سرمایه‌گذاران اولیه تبدیل شود.

با این حال، درست مانند هر سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهید، نباید بیش از آن چیزی که می‌توانید از دست بدهید.

در حالی که نمی توان انکار کرد که بازار املاک و مستغلات مجازی به طور قابل توجهی رشد کرده است، اما این بازار نسبتا جدیدی است و سرمایه گذاران باید قبل از سرمایه گذاری، دقت و تحقیق مناسب خود را انجام دهند.

کد خبر: ۱۲۳٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • abbasghaseminejad IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      1 0
      با این قیمت هایی که داره باید خونه بفروشیم تا بتونیم یه تیکه زمین بخریم
    • علی حسینی IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      0 0
      اگه جا بیوفته که خیلی خوبه ولی قیمتاشم خیلی بالاست خریدش سخته