۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
بسترسازی مناسبات با هدف گسترش روابط اقتصادی بین ایران و رومانی
در دیدار مسئولان وزارت کار با سفیر رومانی تاکید شد

بسترسازی مناسبات با هدف گسترش روابط اقتصادی بین ایران و رومانی

نشست مشترک مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سفارت رومانی در ایران برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حامد فروزان در این نشست با اشاره به سابقه طولانی و دوستی بیش از صد ساله ایران و رومانی گفت: متاسفانه در سال های اخیر به علت گسترش پاندمی کرونا، حجم مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور روند کاهشی پیدا کرده است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰۰ دانشجوی ایرانی در کشور رومانی در حال تحصیل هستند که می تواند فرصتی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور باشد.

فروزان، با اشاره به نیازمندی ۱۰۰ هزار نفری رومانی به نیروی کار عنوان کرد: ما آمادگی تامین نیروی کار ساده مورد نیاز کشور رومانی را داریم.

احمد خانی، معاون اموراقتصادی در این نشست با اشاره به اراده جدی ایران برای افزایش همکاری مشترک ‌ بین دو کشورگفت: وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی، با داشتن چند صندوق بزرگ بازنشستگی، بزرگترین بنگاه اقتصادی ایران محسوب می شود.

وی افزود: ما ۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی ایران را تولید می کنیم.

علی رستمی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیز در این نشست با اشاره به عزم جدی شستا برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بیان کرد : شستا، بزرگترین هلدینگ چند رشته ای ایران است و سالانه یک میلیارد دلار صادرات دارد.

رستمی، با اشاره به ظرفیت های های بالقوه شستا مطرح کرد: آمادگی تاسیس دفتر همکاری های مشترک با مجموعه های اقتصادی کشور رومانی را داریم.

فروزان تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آمادگی دارد با وزارت کار و عدالت اجتماعی کشور رومانی تفاهم مشترک امضاء کند.

 میرلا کارمن گرکو، سفیر رومانی در ایران نیز در این نشست با اشاره به رابطه طولانی دو کشور گفت: در زمینه های مواد اولیه عمرانی و کشاورزی در چندماه اخیر رشد مبادلات تجاری داشتیم.

وی افزود : کشور رومانی همچنین در بخش سنگ و فلزات نیازمند واردات است و در زمینه تولیدات دارویی بخصوص داروهای گیاهی علاقمند به همکاری هستیم.

گرکو با تاکید با بر ظرفیت بالای رومانی در انرژی پاک و تجدیدپذیر گفت : ما در همه حوزه های تجاری و اقتصادی آماده بستری سازی و تسهیل گری هستیم.

کد خبر: ۱۲۳٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha