۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴
دستور بایدن برای توقف تأمین اعتبار پروژه‌های سوخت‌های فسیلی در خارج از آمریکا

دستور بایدن برای توقف تأمین اعتبار پروژه‌های سوخت‌های فسیلی در خارج از آمریکا

بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به نهادهای دولتی ایالات متحده دستور داد تا تأمین مالی پروژه‌های جدید سوخت‌های فسیلی با آلایندگی بالا در خارج از مرزهای آمریکا را متوقف کنند.

به گزارش بازار به نقل از شانا، پیام‌های محرمانه دیپلماتیک ایالات متحده نشان داد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به نهادهای دولتی این کشور دستور داده است که فوری تأمین مالی پروژه‌های سوخت فسیلی جدید با آلایندگی بالا در خارج از کشور را متوقف کنند و همکاری‌های جهانی را برای استقرار فناوری انرژی پاک در اولویت قرار دهند.

بر اساس این پیام‌ها، همکاری‌های واشینگن باید بازتاب‌دهنده اهداف موجود در فرمان اجرایی ابتدای سال با هدف پایان دادن به حمایت مالی آمریکا از پروژه‌های انرژی مبتنی بر زغال‌سنگ و با آلایندگی بالا در خارج از کشور باشد.

در این پیام‌ها آمده است: هدف این سیاست تضمین این است که اکثریت قریب به اتفاق مشارکت‌های بین‌المللی انرژی ایالات متحده، انرژی پاک را ترویج می‌کنند، فناوری‌های نوآورانه را ارتقا می‌دهند، رقابت‌پذیری فناوری پاک ایالات متحده را تقویت و از انتقال انرژی بدون کربن حمایت می‌کنند، به جز در موارد نادری که مسائل امنیت ملی، ژئوراهبردی یا مزایای دسترسی امنیتی توسعه/ انرژی قانع‌کننده‌ای وجود دارد و هیچ جایگزینی با تولید کربن کمتر، اهداف مشابهی را محقق نمی‌کند.

کد خبر: ۱۲۳٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha