۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
عدم پراکندگی تصمیم گیری و تنقیح قوانین، محرک جهش تولید است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

عدم پراکندگی تصمیم گیری و تنقیح قوانین، محرک جهش تولید است

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید دارد ثبات اقتصادی، عدم پراکندگی تصمیم گیری و تنقیح قوانین در مجلس کمک فراوانی به جهش تولید می کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، بهروز بنیادی، با تاکید براینکه جهش تولید در ادامه رونق تولید است، گفت: به گفته کارشناسان برای تحقق جهش تولید باید اقدامات متنوع و مهمی باید رخ دهد، از جمله مهم ترین اقدامات ثبات اقتصادی است یعنی باید تصمیم گیری های کلان اقتصادی کشور در چند سال آینده به نحوی باشد که نرخ ارز و تورم ثابت بماند.

وی ادامه داد: با ثبت اقتصادی سرمایه گذاران برای نقش آفرینی در رونق اقتصادی و جهش تولید وارد میدان می شوند، برای دستیابی به این ثبات باید مانع پراکندگی تصمیم گیران شد، دستگاه ها به جای اینکه جزیره ای عمل کنند باید در یک مسیر حرکت کنند که این کار با تنقیح قوانین می توان به این هدف دست یافت.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: قوانین باید در راستای کمک هر چه بیشتر به تولید باشد اما در حوزه تولید قوانین پراکنده متعددی چون محیط کسب و کار، مالیات، تجارت، کمرگ، بانکداری، مدیریت خدمات کشوری و غیره داریم که انتظار می رود مجلس آینده با انجام کار بزرگ تنقیح قوانین موانع پیش روی تولید را از بین ببرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهارداشت: قانون بانکداری نیاز به اصلاح دارد، نرخ سود کنونی از جمله موانع جدی بر سر راه سرمایه گذاران و صاحبان پول های خرد هستند، این میزان سود مانع جذب سرمایه گذاران خرد می شود، با تجدید نظر در این قانون می توان جذب سرمایه را افزایش داد.

این نماینده مجلس گفت: با وجوداینکه بانک های تخصصی چون کشاورزی و صنعت و معدن داریم اما لازم است در حوزه خدمات، ای تی و دانش بنیان ها نیز بانک های تخصصی ایجاد شود تا این حوزه ها در راستای جهش تولید وارد میدان عمل شوند.

بنیادی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذار خارجی بیان داشت: در شرایط حال باید از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور استفاده کرد اما سیاست خارجی با عدم استفاده از ظرفیت سفیران در عرصه اقتصادی عملکرد مناسبی نداشته، در موضوع کرونا نیز دیپلماسی عمومی وارد میدان شد و دیپلماسی خارجی نتوانست موفق عمل کند.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به گزارش مرکز پژوهش های مجلس در خصوص تولید، تصریح کرد: با کمک از این گزارش می توان در بازه یکساله برای جهش تولید برنامه ریز کرد اما لازم است قوانین مزاحم برداشته و با تجمیع و بازنگری بستر را برای رشد اقتصادی فراهم کرد.

کد خبر: ۱۲٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha