۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
۶۷۶ نفر در معادن استان سمنان صاحب شغل شدند
با آغاز بهره‌برداری از ذخایر معدنی؛

۶۷۶ نفر در معادن استان سمنان صاحب شغل شدند

سمنان – معاون امور معادن سازمان صمت سمنان با اشاره به آغاز بهره‌برداری از ۴۹ میلیون تن ذخایر معدنی در سال گذشته گفت: ۶۷۶ نفر در معادن استان صاحب شغل شدند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد فروهر صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان ضمن بیان اینکه در سال رونق تولید بهره‌برداری از ۲۱ معدن جدید با ذخیره ۴۹ میلیون تن توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آغاز شد، اظهار داشت: با آغاز این طرح زمینه اشتغال برای ۶۷۶ نفر در معادن استان فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۱ میلیون تن ذخیره معدنی جدید در این راستا شناسایی و کشف‌شده، افزود: ۲۵ فقره گواهی کشف برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این مدت صادرشده است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: با شناسایی این ذخایر معدنی مجموع ذخایر قطعی کشف‌شده در استان به بیش از ۶۹۰ میلیون تن رسیده است.

فروهر با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای بهره‌برداری از این ذخایر معدنی پای‌کار آمدند، یادآور شد: میزان ذخایر احتمالی مواد معدنی این استان یک میلیارد تن است و بر اساس شواهد زمین‌شناسی پیش‌بینی می‌شود سمنان ۲.۵ میلیارد تن ذخیره معدنی داشته باشد.

کد خبر: ۱۲٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha