۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
نوسان ۵ درصدی قیمت محصولات کشاورزی در دسامبر ۲۰۲۱ ا رشد ۱۰۰ درصدی بهای انبه
قیمت جهانی برخی محصولات کشاورزی

نوسان ۵ درصدی قیمت محصولات کشاورزی در دسامبر ۲۰۲۱ ا رشد ۱۰۰ درصدی بهای انبه

بر اساس قیمتهای جهانی اعلام شده، در آخرین ماه از سالجاری میلادی محصولات کشاورزی با کمترین نوسان قیمتی عرضه شده که می توان گفت حدود ۵ درصد بوده است. اگرچه انبه افزایش قیمتی بیش از ۱۰۰درصد داشته است.

بازار؛ گروه کشاورزی: بر اساس تابلوی قیمت های جهانی در آخرین ماه از سال جاری میلادی انواع محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی با نوسانات کم و حدود ۵ درصد افزایش نسبت به ماه نوامبر عرضه می شود. این در شرایطی است که قیمت برخی محصولات کشاورزی همچون «موز، گلابی، سیر و زنجبیل» روندی کاهشی داشته است.  

قیمت هر کیلوگرم سیب تازه در بازارهای جهانی حدود یک و نیم دلار است| افزایش بالغ بر ۱۰۰ درصدی قیمت انبه  
گزارشات جهانی می گوید: در دسامبر ۲۰۲۱ هر کیلوگرم سیب تازه با قیمتی بین ۵۳ سنت تا یک دلار و ۳۴ سنت در بازارهای بین المللی عرضه شده است. این در حالی است که هر کیلوگرم پرتقال در بازارهای جهانی با نرخ ۵۳ سنت تا یک دلار و ۶ سنت خرید و فروش می شود.  

 همچنین قیمت های جهانی نشان می دهد: هر کیلوگرم موز در بازارهای جهانی متناسب با کیفیت آن بین ۴۷ تا ۹۵ سنت به فروش می رسد که نشان می دهد نسبت به ماه قبلتر روندی کاهشی داشته است.

بر این اساس قیمت هندوانه به ازای هر کیلوگرم بین ۲۸ سنت تا ۶۱ سنت است. همچنین میوه انبه در بازارهای جهانی امروز با قیمتی بین ۸۶ سنت تا ۱۱ دلار و ۴۷ سنت به ازای هر کیلوگرم عرضه می شود.

از سوی دیگر آناناس تازه جزو میوه های گرمسیری است که در دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰ ) با نرخ ۴۳ سنت تا یک دلار و ۳۶ سنت به ازای هر کیلوگرم در بازارهای جهانی به فروش می رود. همچنین آناناس منجمد نیز در بازارهای جهانی در مدت نامبرده به قیمت یک دلار و ۹۰ سنت به ازای هر کیلوگرم عرضه می شود.

هر کیلوگرم انگور تازه با نرخ ۶۴ سنت تا ۳ دلار و ۳۳ سنت در بازارهای جهانی به فروش می رسد

کاهش حدودا نیم دلاری قیمت گلابی در بازارهای جهانی
قیمت های جهانی همچنین نشان می دهد:  هر کیلوگرم انگور تازه نسبت به ماه قبل کمی افزایش داشته است و در حالی که در نوامبر با نرخی تا ۲ دلار و ۹۱ سنت به فروش می رسید هم اکنون با قیمتی بین ۶۴ سنت تا ۳ دلار و ۳۳ سنت به ازای هر کیلوگرم خرید و فروش می شود.

قیمت ها حاکی از این است: هر کیلوگرم گلابی تازه در بازارهای جهانی بین ۷۷ سنت تا یک دلار و ۵۷ سنت عرضه می شود و به این ترتیب باز هم نسبت به ماه قبل کاهش قیمتی بیش از ۵۰ سنت را به ثبت رسانده است.

تابلوی قیمت های جهانی نشان می دهد: قیمت هر کیلوگرم خرمای خشک در مدت نامبرده بین ۶۶ سنت تا یک دلار است. همچنین هر کیلوگرم بادام هندی با نرخی بین یک دلار تا یک دلار و ۲۸ سنت خرید و فروش می شود.

قیمت جهانی هر کیلوگرم سیر معمولی تا یک دلار و ۵ سنت است

فروش سیر معمولی در بازارهای جهانی به نرخ یک دلار و ۵ سنت
هر کیلوگرم سیر معمولی در بازارهای جهانی متناسب با نوع کیفیت آن تا ۱ دلار و ۵ سنت خرید و فروش می شود؛ این نشان از کاهش قیمت این محصول نسبت به ماه قبل دارد.  مغز بادام از دیگر محصولات کشاورزی است که در دسامبر جاری با قیمت هر کیلوگرم تا ۵ دلار و ۴۳ سنت به ازای هر کیلوگرم به فروش می رسد.

هر کیلوگرم زنجبیل کامل نیز امروز در بازارهای جهانی یک دلار و ۴۶ سنت است و نسبت به ماه قبل حدود یک دلار کاهش قیمت داشته است. همچنین هر کیلوگرم دانه کنجد امروز قیمتی بین ۱ دلار و ۲۷ سنت تا ۲ دلار و ۴۴ سنت در بازارهای جهانی  دارد.

تابلوی قیمتهای جهانی محصولات کشاورزی در دوازدهم دسامبر (۲۱ آذرماه) جاری نیز نشان می دهد که قیمت جهانی هر کیلوگرم نخود خشک شده تا ۶۰ سنت خرید و فروش می شود که این خود نیز بیانگر کاهش قیمت حدود ۲ درصدی این محصول است.

کد خبر: ۱۲۳٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha