۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۴
مصوبه واردات خودرو در مجلس، تبلیغاتی است
کارشناس صنعت خودرو:

مصوبه واردات خودرو در مجلس، تبلیغاتی است

کارشناس صنعت خودرو گفت: مصوبه اخیر مجلس درباره واردات خودرو در قبال صادرات خودرو یا سایر کالاهای مرتبط با صنایع نیرو محرکه، بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

به گزارش بازار، شهرام آزادی کارشناس صنعت خودرو افزود: به نظرم اگر مصوبه مجلس اجرایی، و واردات خودرو هم انجام شود آنقدر وسیع نخواهد بود که بتواند مشکلی از مردم برای تهیه خودرو کم کند.

وی همچنین گفت: هم اکنون هیچ رقابتی بین سازندگان خودرو وجود ندارد از این رو مسئولان باید بتوانند برای پیشرفت و پویاتر شدن اقتصاد، رقابتی سالم در این صنعت ایجاد کنند نه اینکه به برخی از اشخاص که منابع دلاری در خارج از کشور دارند فرصت واردات خودرو داده شود.

آزادی افزود: اگر قرار است در زمینه صادرات خودرو یا تولید قطعات خودرو در دنیا یا منطقه فعال باشیم باید بتوانیم خودرو و یا قطعات را با فناوری‌های روز تولید کنیم.

وی گفت: برخی خودروهای تولید داخل از ویژگی‌های خوبی برخودارند که باید میزان تولید آن‌ها را به سالی ۱/۵ تا ۲ میلیون دستگاه برسانیم تا با اشباع بازار داخل، مازاد تولید را بتوانیم حتی به کشورهای منطقه صادر کنیم.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: امروز شرکت‌های چینی رقیبان اصلی ما در بازار خودرو هستند نه اروپایی ها،، زیرا قیمت آن‌ها به قیمت‌های ما نزدیک‌تر است بنابراین باید تلاش کنیم تا از نظر فناوری، کیفیت و میزان تولید با آن‌ها رقابت کنیم.

کد خبر: ۱۲۳٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha