۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
بانک‌ها مهم‌ترین مانع صادرات محصولات باغی و کشاورزی خراسان شمالی هستند
رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی:

بانک‌ها مهم‌ترین مانع صادرات محصولات باغی و کشاورزی خراسان شمالی هستند

بجنورد- رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی ایران به کشورهای همسایه، تحریم و مشکلات بانکی در استان را مهم‌ترین موانع استفاده از این ظرفیت‌ها عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی خراسان شمالی، سعید پورآبادی با اشاره به موانع پیش رو صادرات محصولات باغی و کشاورزی خراسان شمالی، گفت: تحریم و مشکلات بانکی برای بازگشت ارز مهم‌ترین مشکلات بخش خصوصی در این حوزه است.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت بازگشایی بازارچه مرزی، خواستار توجه ویژه استاندار بر پیگیری بازگشایی بازارچه مرزی بین استان خراسان شمالی و ترکمنستان شد.

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی همچنین اظهار داشت: مسئله سود مرکب بانک‌ها و قیمت گاز صنایع دو موضوعی بود که با پیشنهاد خراسان شمالی در کشور مطرح شد و به نتیجه رسید.

پورآبادی در ادامه به تشریح دستاوردهای سفر هیئت تجاری خراسان شمالی به کشور قزاقستان پرداخت و تصریح کرد: اهدای ۱۰ هکتار زمین به خراسان شمالی از سوی کشور قزاقستان، دریافت چهار دفتر تجاری در استانداری آلماتی، اتاق بازرگانی، شهرداری و دانشگاه این شهر برای افزایش ارتباط تجاری و توافق بر سر کشت فرا سرزمینی و خواهرخواندگی مرکز خراسان شمالی با آلماتی ازجمله این دستاوردها است.

وی افزود: اکنون هر سرمایه‌گذار و پژوهشگری که بخواهد به کشور قزاقستان سفر کند با اختیارات اتاق بجنورد این اتفاق میسر خواهد بود.

پورآبادی در انتها گفت: خراسان شمالی تنها استان مرزی کشور است که از این نعمت استفاده نمی‌کند لذا از استاندار جدید خواستاریم به راه‌اندازی بازارچه مرزی توجه ویژه داشته باشند.

کد خبر: ۱۲۲٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha