۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
پکن مایل به تقویت روابط علمی و فناوری با جهان است| «خلیج بزرگ» ستاره ای جدید در توسعه چین
شی جین پینگ اعلام کرد؛

پکن مایل به تقویت روابط علمی و فناوری با جهان است| «خلیج بزرگ» ستاره ای جدید در توسعه چین

منطقه خلیج بزرگ گوانگدونگ_هنگ کنگ_ماکائو باید بر ایجاد موقعیت استراتژیک، شکل گیری ارتفاعات علمی و فناوری بین المللی و ارتقاء توسعه صنایع نوظهور در چین تمرکز کند.

به گزارش بازار، شی جین پینگ رئیس جمهور چین با ابراز تمایل چین برای تقویت مبادلات علمی و فناوری و همکاری با دانشمندان و سازمان های بین المللی از سراسر جهان، گفت: ترویج مشترک توسعه پیشرفت علمی جهانی به نفع بشریت خواهد بود.

شی در نامه تبریکی که به انجمن علمی خلیج بزرگ ۲۰۲۱ که در گوانگژو افتتاح شد، ارسال کرد، گفت: جهان دستخوش تغییراتی است که در یک قرن گذشته مشاهده نشده در حالی که نوآوری های جهانی در فناوری تشدید و فعال تر شده است ضمن اینکه، دور جدید انقلاب علمی و فناوری و اصلاحات صنعتی تأثیر عمیقی بر ساختار اقتصاد جهانی گذاشته است.

شی خواستار تقویت انجام تحقیقات در مورد موضوعات مهم علمی، تسهیل پیشرفت‌ها در موانع علم و فناوری و تعمیق همکاری در پروژه‌های علمی کلیدی شد.

رئیس جمهور چین همچنین اظهار کرد که منطقه خلیج بزرگ گوانگدونگ_هنگ کنگ_ماکائو باید برشکل گیری موقعیت استراتژیک و ایجاد ارتفاعات علمی و فناوری بین المللی به همراه ارتقاء توسعه صنایع نوظهور تمرکز کند.

انجمن علمی خلیج بزرگ ۲۰۲۱، با موضوع «کاوش در آینده، به اشتراک گذاری دستاوردهای علمی»، دانشمندان برجسته و سازمان های علمی بین المللی را گرد هم آورد تا روند جهانی توسعه علمی و پیامدهای آن برای آینده را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

ژائو یولیانگ، یکی از اساتید آکادمی علوم چین، گفت: این انجمن بر آینده نوآوری علم و فناوری در کل منطقه خلیج بزرگ تأثیر خواهد گذاشت.

ژائو، همچنین مدیر مرکز ملی علوم و فناوری نانو، تصریح کرد: «یک عامل بسیار مهم نوآوری علمی و فناوری، تبادل استعداد و جریان منابع است».

به گفته ژائو، منطقه خلیج بزرگ، منطقه ای که گوانگدونگ، یکی از نیروگاه های اقتصادی چین و هنگ کنگ و ماکائو در آن به هم نزدیک شده اند، به لطف معرفی تعداد زیادی از منابع و عناصر علمی و فناوری در سال های اخیر، به ستاره جدیدی در توسعه چین تبدیل شده است.

کد خبر: ۱۲۲٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha