۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۸
احداث سایت پسماند صنعتی در گلستان| تولید برق از زباله در دستورکار است
مدیرعامل مدیریت پسماند گلستان خبرداد؛

احداث سایت پسماند صنعتی در گلستان| تولید برق از زباله در دستورکار است

گرگان- سمیعی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان از جانمایی سایت پسماند صنعتی استان در سه راهی داشلی برون گنبدکاووس خبرداد.

محسن سمیعی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: جانمایی سایت پسماند صنعتی گلستان و مطالعات آن انجام شده و این سایت در مساحت ۵۰ هکتار در سه راهی داشلی برون احداث خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان افزود: تعدادی از کشاورزان و دامداران منطقه دغدغه هایی در این مورد داشتند که زمینی که منابع طبیعی طبق مصوبه استانی در اختیار ما قرار داده، مرتع آنها است لذا در جلسه ای این مساله در فرمانداری با حضور دامداران و کشاورزان بررسی شد و تلاش می‌کنیم با کمترین دغدغه و رضایتمندی کامل مردم این سایت اجرایی شود.

سمیعی اضافه کرد: سرمایه گذار خارجی برای این سایت اعلام آمادگی کرده و آن را با تکنولوژی روز دنیا و مدرن ترین تجهیزات خواهیم ساخت.

وی با توضیح این که پسماند صنعتی و خانگی متفاوت بوده و قرار نیست که به سبک بازیافت پسماند شهری این کار انجام شود، گفت: تولید برق از پسماند صنعتی و تبدیل پسماند صنعتی به ارزش افزوده و کالا جزو برنامه بوده و پسماند خطرزا هم به صورت علمی در محل‌های خاص دفن خواهد شد.

طبق گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان در حال حاضر پسماند صنعتی استان به استان های اراک و اصفهان رفته که به دلیل هزینه حمل و جابجایی بالا برای رفع دغدغه‌های صنعتگران مجوزات سایر پسماند صنعتی اخذ شده است.

کد خبر: ۱۲۲٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha